In welk land is het aantal depressies het laagst? En in welk land het aantal zelfmoorden?

Er wordt vaak gevraagd waar het aantal depressies en aantal zelfmoorden het hoogst zijn. Nu ben ik eens nieuwsgierig, in welk land deze aantallen (of beter gezegd percentages) het laagst zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Azoren hebben ze nooit depressies. Er ligt daar altijd een hogedrukgebied ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, even een lekker luchtige opmerking tussendoor, kan ik wel waarderen Stippel.

Het beste antwoord

Het is nogal lastig om te meten. In 2008 heeft de WHO gegevens verzameld over zelfdoding in de hele wereld (niet alle landen) en niet alle gegevens waren uit 2008. Bij sommige landen waren de gegevens nog uit 1991.

Op die lijst stond Haiti onderaan met minder dan 0.0 per 100.000 mensen per jaar.

Depressie cijfers zijn sowieso niet betrouwbaar. Niet in elk land wordt de diagnose "depressie" gesteld en geaccepteerd door dokters, net zoals sommigen niet geloven dat depressie bij kinderen kunnen voorkomen.
Maar desondanks toch een onderzoek van het WHO.
China, staat bijv erg laag, terwijl ze wel hoog komen in de zelfmoord cijfers. Maar ze denken dus dat dit is omdat de depressie symptomen gezien worden als oorzaken van een lichamelijke stoornis in plaats van bijv depressie. Dokters erkennen depressie dus niet of nauwelijks.

http://www.forbes.com/2007/02/15/depression-world-rate-forbeslife-cx_avd_0216depressed.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Belgie is in ieder geval 'koploper'van Europa met het aantal zelfdodingen

hieronder een artikel

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/12331-depressie-en-zelfmoord.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt dan statistisch in de problemen omdat er landen zijn die een zo'n kleine bevolking hebben dat één zelfmoord meer of minder de cijfers totaal op z'n kop gooien.
Een statistisch ander probleem is dat er landen zijn waar het zo gewelddadig is dat je niet eens de kans krijgt om zelfmoord te plegen omdat anderen je al wat hebben aangedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaker niet dan wel. Maarja hangt ook van de situatie af.
Zou dus wel zeggen van niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In indonesie zijn er geen mensen met depressie en geen zelfmoorden vanwege stress, zo hoor ik het van nos.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een land kan ik je niet noemen..maar wèl een bevolkingsgroep.

Onder Eskimo's bestaat er nauwelijks iets dat op stress lijkt.

En zelfmoorden komen daar al vrijwel helemaal niet voor.

Depressies zijn dikwijls het gevolg van zowel maatschappelijke druk als van werkdruk.

Beide stress makers..kennen de Eskimo's niet..Alles gebeurt daar zonder enige overdreven druk van buitenaf.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij in scanbdinavie (denemarken, zweden, noorwegen en finland). Want daar is het 's winters ALTIJD donker. Iedereen is dan somber en heb je meet kans op zelfmoord en depressie. Heb ik op school gehad