Wat is een gelaagde samenleving?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een samenleving (=is groep mensen die bij elkaar in een gebied woont)die in verschillende bevolkingslagen is verdeeld

Antwoorden (2)

Een indeling in diverse klassen, waarmee de sociale verhoudingen tussen mensen verklaard worden. Vroeger behoorden slaven tot de onderste laag, vrijgelatenen tot de middelste, en vrije mannen tot de bovenlaag van de samenleving.
Tot de laatste groep behoorden de edelen, en die waren weer onderscheiden in de hoge en de lage adel.
Dit klassenstelsel wat bepaalt welke rol iemand in de samenleving heeft is tegenwoordig alleen nog in India (de kasten) van toepassing.
Amadea
10 jaar geleden
dat kan verschillend zijn:

punt 1 Dat de samenleving is opgebouwd uit verschillende beroepsgroepen.
- postbode, wegwerkers,administratief medewerkers, mensen in de
zorgsector, mensen in de wao of bijstand, politie enz...
punt 2 Het verschillend aantal nationaliteiten wat er leeft in een bepaald gebied.
bijvoorbeeld Nederland telt 190 verschillende nationaliteiten