Welke onbegrijpelijke dingen heb je wel eens meegemaakt met een gekregen stekje? (van een plantje)

Ooit kreeg ik drie witte Kaapse Viooltjes van mijn moeder,
een jaar later stierf zij plotseling. Ik was 32, zij 58
Eén viooltje bleef uiteindelijk over, ik zorgde er goed voor.
Elk jaar bloeide het plantje een klein beetje, 6 of 7 bloemetjes, tot ik 40 werd....
Toen had het plantje meer dan 40 bloemetjes!
Een lief " gefeliciteerd " leek het wel van mijn moeder
Het heeft niet meer met zoveel bloemetjes in bloei gestaan!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Lang heel ,lang geleden, kreeg mijn vader van een collega een roodbladige Canna.
Ook wel indisch bloemriet genoemd.
Vrijwel niemand had ze toen nog ooit gezien.
Ze werden 2 m. hoog en hadden zeer grote bruin-rode bladeren.
Toen ik 30 jaar geleden ging verhuisde naar Zeeland, gingen enkele knollen mee.
De zeeuwse lucht deed ze goed en weldra had ik er heel veel , tot grote trots van mijn vader.
Toen mijn vader overleed ging het ineens slecht met de canna's.
Aan al die knollen kwam er maar een klein scheutje op!
Vol liefde kweekte ik er weer een plant van.
Zette hem in een grote pot, gaf hem mest en zag hem weer een prachtige plant worden.
Gelukkig!
Inmiddels was ik een eigen bedrijf begonnen, waar ik veel planten verkocht.
Toen ik een keer thuis kwam was mijn plant weg!
Met grote angst zocht ik de Canna, toen vertelde mijn vrouw heel trots, dat ze veel geld had gekregen voor die plant met het rode blad!
Er was iemand die beslist de plant wilde kopen.
Gelukkig wisten we wie het was , en na veel praten en een beloofde stek, kwam de plant weer terug.
Ik had mijn vader zijn Canna weer.
Nu zijn er weer heel veel en weer zijn ze 2 m. hoog en hebben ze zeer grote bruin-rode bladeren.
En ja die man heeft zijn stek nog gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een prachtig verhaal !! Kippenvel !! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi hoor Ed!

Andere antwoorden (1)

Allemaal ver gezochte verklaringen.Is gewoon toeval en het wanhopig zoeken naar connecties .Ik heb arons kelken staan die al weer een jaar of 60 al jaren via bolletjes uit een generatie groeien.er is bij mij al veel gebeurd in deze tijds spanne en nog nooit heb ik een voorpellend of symbolisch bloei patroon ondekt.Wel heb ik mee gemaakt 1jaar na het overlijden van mijn moeder steeds een libelle wel 10 minuten lang op 1 plekje op mijn arm landde.Steeds even bleef zitten weer weg vloog en weer terug kwam op dezelfde plek op mijn arm. Daarna bleven dergelijke wondertjes uit en beschouw ik het nu maar als incidenteel toeval .