Die zijn er niet. Iedereen die in een bepaald jaar minimaal 6 maanden op hetzelfde adres staat ingeschreven volgens het bevolkingsregister kans een fiscaal partnerschap aanvragen. Dit kan zijn als je getrouwd bent, of als je samenwoont. Maar dit kan dus ook vader-zoon zijn, moeder-dochter, huisgenoten etc. Als je maar oduer bent dan 18.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik het artikel op de gelinkte site lees, is dat niet zo:

Als je geregistreerd partnerschap aangaat heb je ook het recht om je inkomen over te hevelen naar je fiscale partner.

Dus je hoeft voor die fiscale voordelen niet getrouwd te zijn. Tenzij je andere voordelen bedoelt die ik nog niet ken..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de site van de Belastingdienst staat:

Gaat u trouwen of samenwonen? Dat kan gevolgen hebben voor de belasting. Welke gevolgen dat precies zijn, hangt af van uw persoonlijke situatie.

Je kunt er ook een brochure downloaden over trouwen en de belastingen, zie de tweede link
(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor het antwoord, maar de vraag is waarom en niet welke. Er moet achterliggende gedachte zijn om mensen die getrouwd zijn fiscaal voordeel te geven. De reden is alleen waarom