Na een paar episodes van Locked Up Abroad, met veel drugssmokkeling, hoe kan het dat drugs nog steeds overal ter wereld verkrijgbaar zijn?

Bijna elke drugs smokkeling wordt onderschept, maar toch groeit er niet in elk lang een wietplant, of een plantage of andere drugs te krijgen, hoe kunnen mensen het dan toch te pakken krijgen in andere landen. Dan moeten sommige drugs smokkelingen toch succesvol zijn, terwijl de detectietechnologie steeds geavanceerder wordt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel spelfouten, sorry daarvoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Spelfouten geen probleem.
Maar hoe kom je erbij dat bijna iedere smokkel wordt onderschept?
Overheden hebben niet de capaciteit om 100% controles uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoelde eigenlijk bij luchthavens en duane.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelfs daar valt het mee hoor.
Als je bolletjes hebt geslikt, zullen ze daar nooit achter komen tenzij je verdacht gedrag vertoont of onduidelijke (vakantie)bestemmingen hebt.
Ze kunnen (gelukkig) namelijk niet iedere passagier visiteren of dwingen tot röntgenonderzoek.

Het beste antwoord

Het is verkrijgbaar omdat er vraag naar is, de meeste "lopers" die gepakt worden zijn een afleiding voor de man/vrouw achter hen die de koffer met meer hoeveelheid heeft.

En daarbij komt veel via vrachtcontainers en zijn de smokkelaars de douane altijd een stap voor met nieuwe technieken/verzinsels.

Zolang er vraag naar een product is weten de leveranciers te leveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarnaast zitten er enorme winstmarges op drugs.
Als een smokkel lukt, dan is het een eenvoudige manier om snel veel cash te verdienen. En dit is dan weer erg aantrekkelijk, met name voor de minder bedeelden in de wereld. Daarom zie je vrijwel altijd arme gezinnen die drugs als cocaïne/heroïne smokkelen en bijvoorbeeld bijstandsmoeders die een hennepplantage faciliteren.