Ik heb als ik met een vriend thuis een film kijk vaak dat je heel de film stil bent.

En dus geen gesprek, je praat niks en er is een ongemakkelijke stilte...

Hoe doorbreek je dat? En is dat normaal tijdens de film? En ook na de film heb je dan niet echt iets om over te praten...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind je het altijd ongemakkelijk als je bij een vriend bent en er niet wordt gepraat? Of speciaal bij een film?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan er nou een ongemakkelijke stilte zijn tijdens een film? Je bent toch bezig met de film, niet met elkaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien beland ik nu in een wespennest van vooroordelen, maar is het niet vaak zo dat vrouwen constant door films heen praten en mannen juist de film willen zien en horen zonder gepraat er doorheen? Dat zou het wel kunnen verklaren. Ik heb er zelf een hekel aan als mensen door een film gaan praten.

Antwoorden (7)

kijk dan een comedy film. Heb je altijd iets te lachen. En daar kun je dan weer over praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens de film niet praten lijkt me juist heel goed. Vreselijk irritant als je een film zit te kijken iemand naast je zit de hele tegen je aan te kleppen.
Erna kun je over de film praten natuurlijk. Vragen wat hij er van vond en anders gewoon over andere dingen praten die jullie beiden interessant vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praten onder een film of tijdens het beluisteren van muziek kan ZEER hinderlijk zijn. Ik persoonlijk erger me altijd rot, als er b.v. in de bioscoop mensen voor of achter je steeds zitten te kletsen. Achteraf kun je heftige discussies op zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Film op tv? Of dvd thuis? Die laatste kun je onderbreken.
En met de film heb je toch wel eens pauze? Gauw koffie halen of gauw naar de wc..

Als er een film op tv is, zit je lekker onderuitgezakt te kijken. Heerlijk relaxed toch? En dan heb je na de film toch een thema om even over te kletsen?

Een beetje geforceerd, zoals je dit beschrijft. Gewoon genieten en je ziet wel hoe het op je af komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een relatie zijn er spreekmomenten en zwijgmomenten. Het zwijgmoment dat jij beschrijft is geen 'ongemakkelijke stilte', maar gewoon een rustig, gezellig moment tijdens het film kijken. Zo'n moment kan er ook zijn tijdens het lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na de film kunnen jullie kletsen over hoe je hem vond, en dan na een tijdje bijvoorbeeld (als het kan of past) je eigenen ervaringen ermee vertellen, of via een zijtak, op een goed gespreksonderwerp komen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een film dus je moet wel stil zijn maar kijk egt beter een comedy