Wie is Bin Laden eigenlijk ? En hoe komt hij dood ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vóór je zo'n vraag stelt, is het misschien handig even te googlelen.....(als ze op jouw Hollandse dorp al geen kranten bezorgen en geen tv's hebben.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongens!!! Niet zo lullig :( 90% van de goeie vraag vragen kunnen gegoogled worden he !!!
Cryofiel
12 jaar geleden
Tja, ik moet eerlijk zeggen: deze vraag komt een beetje over als "Wie is Beatrix eigenlijk, en waarom was het zo druk in Amsterdam?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha ja maar he ! Het is niet vanzelfsprekend dat iedereen maar weet wie dat is :p misschien voelt iemand zich al dom om zo een vraag te stellen en dan word ie ook nog belangelijk gemaakt!!! K bedoel mijn neefje van 12 zit met mij blackberry, krijgt een bericht met dodenlijst, ik vind het te gruwelijk voor woorden om de namen hier te gaan noemen, maar osama stond onder aan aangevinkt. Denk jij dat mijn neefje van 12 weet wie dat is???? Dus toch wij weten allemaal wie het is, maar niet iedereen heeft die kennis... Toch???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een neefje van 12 met een blackberry..,
die weet ook vast wel google te vinden... Toch!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sorry dat mijn neefje van 12 een blackberrie heeft kan ik niks aan doen he ;) en daarom zei ik al heel deze site staat vol met vragen die via google opgezocht kunnen worden of wikipedia. Waarom word dan alleen deze vraag zo afgebrand met dat je via google kan zoeken.... Terwijl er zooooo ongelofelijk veel meer vragen staan die via google opgezocht kunnen worden??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, die zouden dezelfde reacties moeten krijgen.. Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit me aan bij Chelsea16 en Wis! ;-)) de meeste pubers van nu, hebben de hele ramp nooit meegekregen. Wij van de wat oudere generatie, zoals mijzelf, zaten in 2001 met open mond naar de tv te staren.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inkie bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan het me wel een beetje voorstellen, hoor. Wie van ons weet nog uit het blote hoofd, zonder op te zoeken, wat de connectie is tussen de P2-loge en de Nuclei Armati Rivoluzionari, en welke grote aanslagen door die laatste groep zijn gepleegd? En wie hoeft er niet even na te denken als de naam Brigitte Mohnhaupt valt? De aanslag op het WTC is al weer tien jaar geleden, en rond Bin Laden zelf is het ook een paar jaar behoorlijk stil geweest. Dat de beelden van de aanslag in ons geheugen gegrift staan en dat wij bewust hebben meegemaakt hoe de wereld in die tien jaar is veranderd, betekent niet dat de jongere generatie dit allemaal scherp heeft. We worden oud...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens, maar dat staat los van het feit dat je de gegevens nog eerder bij elkaar gegoogled hebt dan dat je een vraag hebt gesteld op GV. En dat geldt idd (Chelsea16) voor heel veel vragen. Helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wisl, doorgaans worden de beste antwoorden hier op GV geplaatst, met als bronvermelding 'wikipedia'. Wat is daar nu opeens op tegen? Omdat alles 'vindbaar' is , mag men geen vragen meer stellen? Wat doen we hier nog met z'n allen ? .... Wat mij betreft is dat nu juist de grootste charme van deze website, 'het met elkaar delen, elkaar verrijken'.

Antwoorden (11)

Hij is degene die opdracht heeft gegeven om de twin towers aan te vallen en hij is gedood in een vuurgevecht

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij kreeg een kogel door zijn hooft van amerikaanse militairen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij bewijs gezien dat hij de opdracht gaf tot aanslagen ? Zijn video beelden is enkel retoriek een geen tastbaar bewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bin Laden is NOOIT officieel aangeklaagd door the USA voor de aanslagen op de twin towers.
Osama bin Laden was een Saoedi-Arabisch terrorist. Hij werd berucht vanwege de aanslagen op het WTC in New York op 11 september 2001.
Op 2 mei 2011 werd Bin Laden gedood door Amerikaanse strijdkrachten. Dit vond plaats in Abbottabad, in de zwaarbeveiligde villa waar Bin Laden op dat moment verbleef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij werd op 1 mei gedood. Nederland hoorde het echter op 2 mei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je uitgaat van de tijd ter plekke (Pakistan dus), is hij op 2 mei om 1 uur in de nacht gedood.
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Osama_bin_Laden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt nogal wat gediscussieerd over de overlijdensdatum. Zie bijvoorbeeld op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Osama_bin_Laden#Overlijden_1_-.3E_2_mei
Men heeft uiteindelijk gekozen voor 2 mei.
Hij was de meest gezochte terrorist ter wereld: Osama bin Laden. De Amerikaanse president Barack Obama maakte in een toespraak op tv bekend dat hij gedood is door het Amerikaanse leger. Bin Laden bleek in een villa in de buurt van de Pakistaanse hoofdstad Islamabad te verblijven.

Een klein militair team sloeg met enkele helikopters toe. Bin Laden is vervolgens gedood in een vuurgevecht. Zijn lichaam is in beslag genomen en "volgens de islamitische tradities behandeld", zo liet een Amerikaanse functionaris weten.

Later is met elektronische gezichtsherkenning gekeken of het lichaam ook echt van Osama bin Laden is. "Het was voor de aanvalseenheid duidelijk dat het lichaam voldeed aan de kenmerken van Bin Laden", zegt een legerwoordvoerder. Ook via dna-materiaal van familieleden van Bin Laden is gecontroleerd of het echt om de Al Qaida-leider ging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron vergeten? Of is dit persbericht van eigen hand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bron staat er toch bij xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik reageerde nog niet. Nu wel, netjes.
Ha, die HouvanHolland;

Osama Bin Laden was (is?) een zoon uit een rijke Saoedische familie die in de jaren tachtig gefinancierd met Amerikaans geld en opgeleid door CIA-agenten het verzet in Afghanistan tegen de Russische bezetting op poten zette en succesvol de Russen verdreef. Dat de Amerikanen hiermee hun New Best Enemy creëerden leidde tot de situatie zoals we die tot voor kort kenden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als de berichten kloppen zou hij na zijn ontdekking na (en dus niet tijdens) een vuurgeveacht om het leven zijn gebracht. Dat is in feite dus gewoon een liquidatie in opdracht van de regering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Osama Bin Laden (Arabisch: أسامة بن لادن; voluit: Sjeik Osama bin Muhammad bin Awad bin Laden) Was de leider van Al Qaida, een terreurgroep die ook verantwoordelijk was voor de aanslag op de Twin Towers.

Osama was het 17e kind van de 54 kinderen die Mohammed bin Laden bij tien vrouwen kreeg. Mohammed bin Laden was een steenrijke zakenman die zijn fortuin verdiende in de bouw, onder meer bij de renovatie van moskeeën.
Enkele van zijn projecten zijn de renovatie van de Ka'aba in Mekka en de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem.
Mede dankzij contacten met het Saoedische koningshuis breidde hij vervolgens zijn handelscontacten uit, onder andere met de Verenigde Staten.

Na de dood van Mohammed bin Laden werden de handelsbetrekkingen van de familie voortgezet door Salem bin Laden, één van de vele (half)broers van Osama.
Het familiekapitaal wordt geschat op 16 miljard dollar.

Na de dood van zijn vader, door een vliegtuigongeluk in 1967, erfde Osama een deel van diens fortuin. De eerste schattingen gingen uit van 300 miljoen dollar, later werd uitgegaan van 25 tot 30 miljoen dollar. Met dit vermogen legde hij rond 1990 de basis voor Al Qaida. De rest van het geld werd naar verluidt door de Amerikanen geïnvesteerd in de Koude Oorlog.
Geen van alle broers was oud genoeg om het familiebedrijf over te nemen. Daarna nam Faisal tijdelijk het familiebedrijf over. In 1982 besteeg Salem de troon.

Op 2 mei 2011 werd Bin Laden gedood door Amerikaanse strijdkrachten. Dit vond plaats in Abbottabad, in de zwaarbeveiligde villa waar Bin Laden op dat moment verbleef. Zijn lichaam werd diezelfde dag op zee begraven. Volgens de Amerikaanse regering had men hiertoe besloten om te voorkomen dat zijn graf een nationaal monument zou worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
ze gaan hem nog in zee gooien bedoel ik xD
eerst doen ze nog DNA onderzoek

Toegevoegd na 4 uur:
zie bron,
nu happy?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wrm die min? dit is het langste en meest uitgebreide antwoord dat ik ooit heb gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het is copy+paste van Wikipedia ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joh -.-
dat maakt toch niet uit, als de vraagsteller maar antwoord krijgt op zijn/haar vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nog steeds geen bronvermelding, terwijl je al op je fout bent gewezen? -1, zoals altijd voor plagiaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook min. Ik tracht zelf ook altijd mijn eigen antwoord te motiveren, en hetgeen ik leer/lees op het net in mijn eigen woorden neer hier te zetten. Copy paste is wel erg makkelijk ;-) zo leer je zelf toch ook niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je copy/paste klopte wel, jammer van de latere "verbetering": ze hebben hem nog dezelfde dag op zee begraven. DNA onderzoek kun je ook doen met een miniem stukje huid of haar, dus daar hoefden ze hem niet voor te bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik ben een stuk happier als ik een bronvermelding zie. Was dat nou zo moeilijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens berichten op de dag dat hij doodging, wees DNA-onderzoek uit, dat het inderdaad Bin Laden was. Echter, een spoed-onderzoek duurt DRIE dagen. Dus hoe kan dat dan?
De gang van zaken is uiterst vreemd. Waarom geeft Obama geen openheid? Te gruwelijk?? Veel Amerikanen plaatsen filmpjes over onthoofdingen en verkeersongelukken op internet. Dus dat kan geen argument zijn.
Er is gerede kans, dat Osama bin Laden NIET gedood is. Niet op 2 mei. Maar dat de VS het tijd vonden om een einde te breien aan deze legende.
Bin Laden wordt veranantwoordelijk gehouden voor het volgende, wat live op tv te zien was in 2001. Bekijk het maar even....de beelden kunnen wel als schokkend worden ervaren trouwens.

http://www.youtube.com/watch?v=1lKZqqSI9-s&feature=related
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij *is * nietmeer, een Amerikaanse militair blies zijn kaarsje uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen zoals bin laden zijn vaak zelf door amerika gecreëerd. Geweld lokt geweld uit dusja. De creëerder doden zijn creatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bin Laden was een mens zoals jij en ik.
Hij is dood omdat heel veel mensen ervan overtuigd zijn dat ze beter zijn dan een ander.
Omdat ze hun gelijk willen halen.
Terwijl we allemaal al gelijk zijn.
Bin Laden was geboren in een omgeving die dusdanige invloed op hem uitoefende, met zijn dood tot gevolg.
Hij was ervan overtuigd dat hij in zijn recht stond. Immers zo was hij opgevoed.
Wordt het geen tijd dat de rest van de wereld de verantwoording op zich neemt om te stoppen met beter te worden ten kosten van anderen.
Als blijkt dat 1% van de wereld het meeste geld in handen heeft, waarom hebben 99% mensen het dan minder goed.
Wij zijn God, wij kunnen de wereld maken of breken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een moslim die heel erg strict is in zijn geloof dus niet denkt aan andere geloven e.d. Eigenlijk een moslim Terrorist. Maar er zijn wel degelijk ook moslims die geen terrorist zijn. Bin Laden was een voorbeeld van een strenge moslim terrorist. En over de 9/11 situatie wil ik even dit zeggen :

HOE ZOU BIN LADEN. DIE GEENeens MILITAIRE VLIEGTUIGEN IN BEZIT HEEFT .

IN HET CENTRUM VAN NEW YORK BRENGEN OM HET VERVOLGENS OOK TEGEN DE TWIN TOWERS OP TE KNALLEN ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zou hij gekaapt hebben, maar de de manier waarop de twin towers ingestort zijn, lijkt meer op een gecontroleerde instorting met behulp van explosieven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is ook zo roffaboy. De meeste moslims zijn geen terroristen, maar willen gewoon in vrede leven. plus voor jou
Bin Laden is NOOIT aangeklaagd voor de aanslag op de twin towers door USA, maar is wel geexcetuteerd door de USA. Vervolgens in zee gedumpt, zodat hij niet meer kan praten. Zoiets kun je ook een zondebok noemen en is USA weer blij. Mensen juichen op straat. De grootste massamoordenaars in WW2 kregen nog een proces, deze man niet. De twin towers waren 3 weken voor de aanslagen verzekerd voor een dubbele Terroristische aanslag. Links kun je vinden bij you-tube en eigenaar twin towers.