Waarom heeft De Telegraaf (krant) bij veel mensen zo'n slechte reputie?

Als verwezen wordt naar een artikel in de telegraaf komen er reacties als "Ja dat is De Telegraaf, wie neemt dat nou serieus."

http://www.telegraaf.nl/

Toegevoegd na 18 seconden:
REPUTATIE

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
....Televaag.....?

Het beste antwoord

Deze slechte reputatie heeft nog steeds betrekking op de periode 11 mei 1940 tot en met 12 april 1945. Van het imago 'Nazi-krant' in diverse interpretaies komt de Telegraaf nooit meer af...

Dit ondanks het feit dat de Telegraaf van 1 januari 1889 tot WO II een zeer gerenomeerde Nederlandse krant was...

De Telegraaf is in de periode 13 april 1945 en 29 september 1949 door de Nederlandse staat verboden. Dat de Telegraaf een slecht imago heeft door de eerder genoemde periode. Heeft zich inmiddels vertaald in alternatieven op de benaming 'Nazi-krant'...

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja...

Het beruchte krantje 'Volk & Vaderland' is overigens altijd door de 'Vokskrant' gedrukt. Voordat daar aanvallen op komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De Telegraaf staat bekend als roddelkrant, en vind dit ook wel een beetje zo! Neemt niet weg dat het ook een hele serieuze krant is, en door die diversiteit vind ik het juist leuk om te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat de krant meer rechts is dan de gemiddelde krant en ja, de linkse elite heeft het dan over een slechte reputatie.

Als je echter ziet dat de Telegraaf de meest gelezen krant van Nederland is denk ik dat er toch wel een groot aantal mensen is dat niets om die reputatie geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SBS6 en RTL4 zijn de best bekeken zenders van Nederland. Dat wil niet zeggen dat ze ook goede programma's uitzenden.
ten eerste omdat als je de krant ziet het lijkt de GELERAAF te heten.
en dan de slecht artikels de commotie nu ook weer.
ik kan de krant niet meer serieus nemen. je ziet ze elk jaar achteruit zakken. en ik denk ook dat dit een van de 1e kranten is die zal verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi ik ook je weet wel zo een vervelende caal center agent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geleraaf +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
caal moet call zijn en bbedankt achtertuyn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat het zo ongeveer de láátste krant zal zijn die verdwijnt, en niet vanwege de kwaliteit. Kijk maar naar wat er met de televisie gebeurd is - voor zover er nog iets daarop het aanzien waard is.
Dat is toch die krant die met dikke vette letters op de voorpagina riep dat Clown Bassie vader was geworden van een jonge vrouw?

Welnu, ten eerste bleek dat een reclamestunt te zijn (had de Telegraaf met één telefoontje kunnen achterhalen: teken van zeer slechte journalistiek) en ten tweede getuigd de keuze om dergelijk 'nieuws op de voorpagina te plaatsen nou niet bepaald van een neus voor wat wel belangwekkend en wat niet belangwekkend nieuws is.

Goede kranten laten hun journalisten alles dubbelchecken en doen niet aan stemmingsmakerij (wat de Telegraaf eigenlijk dagelijks doet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door een combinatie van het destijds heulen met de nazis tijdens WO2 en de sensatiebeluste stijl van berichtgeving van vandaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Destijds had je overigens als krant 2 keuzes: Of met je hele krant naar het e.o.a. kamp. Of je krant laten besturen door aangewezen SS-officieren. De Telegraaf heeft het overigens niet beter gedaan destijds als de Volkskrant...
omdat deze krant in tegenstelling tot de andere landelijke dagbladen een rechtse signatur heeft en de andere kranten met het linkse machtsblok wat er in de Nederlandse jopurnalistiek heerst samenwerkt, word de telegraaf al snel neergezet als een niet serieuze krant, mischien mede doordat de hoofdredactie of een deel daarvan achter de oprichting stond van weekbladen zoals prive en daar jaren mee hebben samengewerkt.
met de journalistieke inhoud van die krant is niets mis,maar de bijlages waarin zoals uit andere antwoorden blijkt weleens een minder serieus bericht geplaatst word worden breed uitgemeten als missers,terwijl ook bij de zogenaamde kwaliteitskranten dergelijke berichten voorkomen worden die daar niet zo zwaar aangerekent.