Waarom heeft Ierland de wet op godslastering aangescherpt waardoor mensen met 25.000 euro beboet kunnen worden?

We leven toch in 2009?

http://www.refdag.nl/artikel/1423919/Iers+verbod+blasfemie+verscherpt.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat Ierland een buitengewoon fundamentalitisch christelijk land is eigenlijk ; het is het enige land ter wereld bij mijn weten waar nota bene de katholieken en protestanten elkaar nog in de haren vliegen, terwijl die toch sowieso in dezelfde god geloven, en voor niet-gelovigen feitelijk één pot nat zijn. Met Islamisering heeft het in ieder geval helemaal niks te maken.

Dus of ze nu protestants of katholiek zijn, en hoe vreselijk ze zich ook aan elkaar kunnen ergeren, ze hebben in de vloekende ketter blijkbaar ook nog een gemeenschappelijke vijand gevonden. Knap hoor. Ik zou liever zien dat ze zich met serieuze zaken gingen bezig houden en manieren gingen zoeken om vrede te stichten in plaats van weer een nieuwe groep zoeken om te verketteren. Straks zijn het de Gelovigen tegen de Ongelovigen ; onvoorstelbaar middeleeuwse toestanden.

Natuurlijk liggen er niet alleen religieuze verschillen ten grondslag aan de ruzie tussen deze twee groepen in Ierland, er zullen ongetwijfeld sociaal-maatschappelijke elementen onder zitten die het allemaal het knokken waard maken, maar dit vloekverbod is wel tekenend voor de grote rol die religie in dit land toch speelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat Ierland een ultrareligieus land is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dit past in het kader van de sluipende invoering van de sharia in Europa. Eerst immigratie, dan wetgeving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me dat het met respect te maken heeft?