Verhuizingkosten verklaren ? ( zie uitleg )

Ik heb verhuizingkosten gekregen omdat ik verplicht onverwachts moest verhuizen. Maar ik moet nu alle bonnetjes inleveren wat ik van dat geld gekocht heb. Aangezien ik van koelkast tot wasmachine tot bed tot bank nodig had heb ik niet alles nieuw kunnen kopen van dit bedrag ( en dat hoeft ook totaal niet ik neem genoegen met iets wat al gebruikt is totaal geen probleem mee dus daar aub geen rottige opmerkingen..) Maar ik heb dus erg veel van marktplaats gekocht. Hoe kan ik dat verklaren ? moet ik dan gewoon opschrijven wat ik er vandaan heb en hoeveel het gekost heeft ? of hoe gaat dat in zijn werk ?

Toegevoegd na 7 minuten:
p.s. ik heb het van de gemeente gekregen omdat mijn moeder overleden is en ik toen een tijd bij jeugdzorg heb gewoond en daar verplicht wegmoest omdat ik 18 werd, heb toen ook urgentie gekregen.

Dus het is wel om wasmachine , bed, koelkast , bank , kast en noodzakelijke spullen te kopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Normaal gesproken kan je bij verhuizingskosten slecht een paar dingen declareren, zoals: Opnieuw afsluiten van internet / telefoon ed. Verhuizers & inpakservices. Dat soort dingen. En geen verbruiksdingen zoals wasmachine, bank etc.
De zaken die je kan declareren komen -uitzonderingen daargelaten- niet via Marktplaats binnen.

Ik zou eerst je werkgever vragen welke dingen je uberhaupt kan declareren, en als het een probleem blijkt om de bonnentjes te vinden, kan je altijd je overschrijvingen laten zien, of de mailtjes met afgesproken bedragen toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhuiskosten dekken ook vaak geen inboedel, maar meer de rekening van het verhuisbedrijf, de behanger, de schilder (of de prijs van het behang, en de verf)

Ik zou het gewoon uitleggen, uitleggen dat jij veel tweedehands hebt gekocht en daar uiteraard geen bonnen van hebt. Maak een lijst, en geef daarop aan wat jij hebt uitgegeven. Je hebt grote kans dat dit wel geaccepteerd wordt, mits de bedragen redelijk zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je deze dingen misschien per bank/giro betaald? Dan zou je eventueel deze afschriften kunnen overleggen, je kunt dan andere informatie, die er niets mee te maken heeft, afplakken en dan een kopie maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan jij die vraag veel beter rechtstreeks tot de betrokken diensten richten. Zij weten als geen ander wat ze van jou verwachten in deze situatie. Leg hen de situatie uit zoals je die hier hebt uitgelegd en je zal merken dat jullie tot een overeenkomst zullen komen waar beide partijen tevreden mee zijn.

Gewoon DOEN & Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed noteren wat, voor welk bedrag, waar en wanneer je alles hebt gekocht.
Als het nog kan eventueel printjes maken van marktplaats advertenties enzo.
Meer kan je niet doen en zeer waarschijnlijk zullen ze daar genoegen mee nemen.

Voor mensen/bedrijven die in 2e hands spullen handelen is dit ook voldoende.

Jij hebt al die spullen ook en het is niet waarschijnlijk dat je dat alles zomaar van iemand krijgt.

Natuurlijk is het slim om het ook aan de gemeente te vragen, hoewel dat nu niet meer veel uitmaakt, want je hebt alles al gekocht.