als ontbossing het klimaat veranderd en daardoor meer regen valt op de verkeerde plaatsen , kan water besturing naar gebieden klimaat verbeteren ?

natuurgebieden houden vocht in de bodem , en beplanting en bossen reguleren water , maar door ontbossing veranderd klimaat. Kan men dan niet beter water wat ergens te veel valt in een centraal water systeem reguleren naar bijvoorbeeld nu afrika waar nu ergste droogte heerst in 60 jaar. waardoor daar meer gaat groeien en het klimaat elders verbeterd ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste probleem is het transport van water en vervolgens een tweede probleem, hoe beregen je grote gebieden gelijk als regen de aarde bewaterd. Daarmee ben ik overigens wel nieuwsgierig naar de eventuele antwoorden op jou vraag.

Het beste antwoord

Was het maar zo makkelijk,het water dat op één
plaats valt kan niet erg makkelijk naar een andere plaats getransporteerd worden, want dat is de enige manier om dat te reguleren,alleen maar omdat de afstand te groot is. Denk aan een afstand van hier tot bijvoorbeeld Spanje daar zou je misschien een pijpleiding aan kunnen leggen maar daar ben je misschien al een jaar mee bezig,als je dat in Afrika moet doen dan duurt dat misschien wel 10 jaar als je dat al voor elkaar krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is deels zo dat het duur is , maar anderzijds als het olie of gas heeft kijken ze ook niet naar de prijs . nu gaat het om mensen levens is blijkbaar minder interessant ? toch zal er een oplossing moeten komen om het klimaat te reguleren en water te spreiden , daardoor hersteld de natuur.