Veiligheidsvraag: deur open 's nachts, of toch maar dicht?

met het warme weer zit ik weer in dubio.
ik woon in in vrij rustige buurt.
er wordt wel eens ingebroken of een autoraampje ingetikt, maar dat is niet aan de orde van de dag.
door op het schuurdak te klimmen, geraak je eenvoudig bij m'n balkon.
dat is helemaal overgaasd met stevig gaas, vastgezet met ijzerdraad.
kan ik in de zomer veilig m'n balkondeur open laten staan 's nachts?
het lijkt me dat een inbreker niet met een draadtang op zak loopt, toch ontraadt iedereen het me.

13 jaar geleden
15.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd denk ik dat het grootste inbraakrisico nu overdag is, veel mensen gaan 'even boodschappen doen' en laten dan 'zolang' even een raam open... Dat weten alle inbrekers ook, die hoeven dan alleen nog maar in te sluipen :/

Het beste antwoord

Ik zou het echt niet durven.

Wat ik heb gedaan, in de kinderkamer, die aan de voorkant ligt , met een eigenlijk onbereikbaar balcon tenzij je met een forse ladder komt (en nog durf ik de deur niet open te laten omdat een evt insluiper dan EERST langs mijn kinderen moet, moet er niet aan denken)

Maar goed: ik heb zo'n "kier apparaat" op die deur gezet. zo'n metalen beugel die je alleen om kunt klappen als de deur helemaal dicht is.

De deur kan nu 10 cm open en niet verder en dan kan die beugel er ook niet af. Is dat niet een oplossing voor je?
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Op zich zou het kunnen, maar heel slim is het niet.
Als het voor een inbreker duidelijk zichtbaar is dat je deur open staat kan je het beter niet doen. Als het volledig uit het zicht is... Tja... Ik zou het gewoon doen.
Misschien kan je beter een raam open zetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt niet doen, een geopende deur vraagt om inbrekers en als er ingebroken wordt denk ik niet dat de verzekering uitbetaald.
Een goede inbreker heeft een gereedschapstas bij zich!

Toegevoegd na 4 minuten:
Inklimming staat op nr. 2

http://www.zeeheldenbuurt.info/buurtalgemeen/nieuws/inbraakpreftips.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou geen enkel risico willen lopen! Het gaat misschien 100 x goed, echter..., het hoeft maar 1x fout te gaan.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dicht, hou je de warmte deels buiten en bovendien krijg je bij een inbraak niet het verwijt van je verzekeringsmaatschappij dat het (deels) aan je eigen onvoorzichtigheid te wijten is geweest dat je spullen kwijt bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in de nacht je deur openlaat, koelt het lekker af hoor.
Het kan een ziljoen keer goed gaan Rieneke,....maar net die ene keer..... Ik zou het niet aandurven.
Wij wonen ook rustig, we hebben een grote zwarte waakhond, maar bij ons gaat alles potdicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
is het zo'n brave lummel dan, die grote zwarte waakhond? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sssssssssssssssttttt....... ;-)))))
Rieneke1
13 jaar geleden
aan mijn 5 waakkatten heb ik ook niet veel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar katten zijn 's-nachts toch inderdaad wakker?
Moet je gaan trainen: Police CaTs hahahaha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind de avatar wel een beetje op een boksende kat lijken, is deze van jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Yorick, daar heb je gelijk in!!!
Rieneke: hebben je waakkatten niet toch misschien onvermoede waak-gaven?
Ik denk daarbij, gezien de bokspootjes, ook aan je recentelijk omgebokste Beaucarnea?
Rieneke1
13 jaar geleden
@yorick, helaas is dit katje niet van mij.
ik val wel op zwart-witjes, heb er drie van :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwart-witte zijn inderdaad onwijs leuk. Maar ik zou voor de zekerheid de deuren sluiten omdat dit niet jouw kat is:)
Als het gaas goed is vast gezet is het meestal een tijdrovende barrière om door een inbreker te worden genomen. Tijd waarin de inbreker geluid moet maken (knippen) en dus gesnapt kan worden. Een inbreker met een beetje hersens forceert liever het gesloten raam van de buren.
IK geef alleen geen garantie; je hebt altijd inbrekers zonder hersens.
Zelf heb ik vaak een raam open op de begane grond, dan moeten ze wel eerst een schutting over. Daarom laat ik altijd het gordijn aan de voorkant open, dan kunnen ze met eigen ogen zien dat er niet veel te halen valt.

Toegevoegd na 1 uur:
In de jaren tachtig had je ook mensen die een schuilkelder bij hun huis bouwden vanwege de bom; hoever laat je je leiden door angst?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk jaar weer adviseert de politie om balkondeuren gesloten te houden bij warm weer, om inbrekers geen kans te geven.
Ik zou het risico in elk geval niet lopen.
Zet een ventilator voor wat frisse lucht, dat is veiliger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf zou het niet doen. Want ik zou geen oog dicht doen. Alleen al het gevoel dat er een engerd binnen zou kunnen komen.

Nee het lijkt mij geen rustige ontspannen slaap.

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het eenmalig wel eens durven doen, maar neem je voorzorgen en installeer een alarm...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het alleen heel incidenteel doen. Hiervoor dan wel de benodigde middelen installeren, (alarm is overbodig) maar denk wel aan een kettinkje of iets dat stevig is om de deur op zijn plaats te houden. (Vandalisme proef) Je kunt ook wel een alarm of een magneetstrip beveiliging erin zetten, al zijn dit de wat prijzigere oplossingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op slot, natuurlijk. De deur openen bij brand en uit je kleine balkon springen is makkelijker dan een dief opsporen en je spullen terugvragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vele mensen kampen met die vraag.
Ik stel ze mezelf ook wel eens doch ik ga ervan uit dat als een inbreker binnen wil zijn of binnen 'moet' zijn dan kraakt die geluidloos eender welk slot of beveiliging.

Je zou er ook van uit kunnen gaan dat een inbreker denkt dat je niet thuis bent als bij warm weer en zonder zichtbare tekenen van airco er geen enkel raam open of op een kier staat. En dan onderneemt die evengoed een poging als 'het lot ?' zo beslist.
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je in het reine bent met jezelf en jouw omgeving dat je dan een soort natuurlijke bescherming hebt opgebouwd voor enige vorm van 'misdaad' tegenover jouw hebben en houden.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten want het kostbaarste wat ik in huis heb is mezelf en mijn laptop - hahaha.

Jij bent degene die voor jezelf deze keuze moet maken hoor, dus veel geluk ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er weinig dieven in je buurt zijn dan kan je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb verleden jaar bij Blokker voor E 2,50 een alarm gekocht: je doet er batterijtjes in en het begint enorm lawaai te maken als er iemand langs loopt wanneer ie aan staat, een bewegingsmelder zeg maar. Het is een klein gevalletje (past in je handpalm) en je kunt het zowel neerzetten als ophangen. Er zit zelfs een afstandbediening(-kje) bij om hem van afstand aan en uit te zetten. Misschien is dat een idee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
op zich geen slecht idee, dus +
alleen lopen er hier 5 katten rond, dus....