Gaat er ooit een oplossing gevonden worden voor het fileprobleem?

Toegevoegd na 20 seconden:
Zo ja, wat zou een oplossing kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zodra alle auto's zijn uitgerust met computergestuurde elektronica (of GPS) waarmee snelheden, volgafstanden, remgedrag etc, op elkaar zijn afgestemd.
Of het probleem dan helemaal wordt opgelost ? Maar het fileleed zal wel aanzienlijk verminderen als dit eenmaal toegepast (kan) worden.
Een en ander zal het autorijden niet leuker maken, maar het zal de doorstroming en de veiligheid waarschijnlijk wel ten goede komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

- veel meer telewerken is een oplossing voor het fileprobleem.
- minder bevolking leidt ook tot minder of geen files. En de bevolking vergrijst dus zal straks afnemen.
itsme
13 jaar geleden
Ik denk het niet. Zodra er een oplossing is, waardoor de files minder worden, merken mensen dat ze sneller ergens zijn als ze met de auto reizen. Vervolgens zullen ze de auto sneller pakken, want er staat minder file. Maar hierdoor zal de teruggang in files weer ongedaan gemaakt worden, omdat heel veel mensen extra met de auto gaan reizen. De mens streeft er naar om een bepaalde tijd onderweg te zijn, wordt dat langer dan wordt er naar alternatief vervoer gezocht, wordt het korter dan zal men juist vaker de auto pakken. Een evenwicht dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon meer mensen de trein of buslaten pakken
(want hoe meer mensen de trein of bus pakken , hoe minder de mensen van connexxion en ns hoeven te betalen, en hoe minder WIJ dus hoeven te betalen en hoe aantrekkelijker het dus wordt)
en je kan altijd natuurlijk nog door de lucht
en anders nog door het water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet eerst veel en veel verger worden voor het beter wordt ; blijkbaar is het pobleem nog niet groot genoeg.

Je kunt het namelijk bijna helemaal oplossen door veel meer te laten telewerken, en helemaal af te stappen van de veel te strakke vaste arbeidstijden, die over het algemeen erg weinig verschillen van 8-9 tot 5-6. Daar is de maatschappij echter nog lang niet klaar voor, dus voorlopig wordt het nog wel even puzzelen, lezen, bellen, meezingen en neuspeuteren in de file.

Toegevoegd na 43 seconden:
(Heb in mijn leven hooguit twee keer in de file gestaan hoor, dus voor mij persoonlijk is het eigenlijk helemaal geen probleem).

Dichter bij je werk gaan wonen (fietsafstand) helpt ook enorm. Maar dat is voor veel mensen een groot obstakel.