Hoe vertel je iemand dat ie niet grappig is.?

heel vervelent maar er is iemand die meld mij altijd een soort grapje van de dag. opzich niet erg natuurlijk maar
ten 1e kom de persoon altijd tegen in de supermarkt dus heb geen tijd
2e hij is ook gewoon echt niet grappig
3e ik ken de beste persoon niet eens.

zouden jullie die man zijn lolletje gunnen, of nu na 6 maanden toch einelijk zeggen dat je graag even gauw verder gaat.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Wat ''nieuwsgierig" zegt is natuurlijk mooi en nobel en goed en te waarderen en waar en een duimpje waard, maar je hebt het al zes maanden aangehoord dus nu mag je het stokje wel overgeven aan een andere welwillende luisteraar naar grapjes.
Ik zou in jouw geval hem afleiden.
Vraag hem eens een keer iets op het moment dat hij aan zijn zogenaamde grapje wil beginnen, dus in plaats van dat hij jou iets vertelt, zeg jij, hé, weet jij waar ze hier in de buurt paracetamol verkopen. Ik heb toch zo'n hoofdpijn.
Of iets dergelijks. Subtiel laten merken dat je niet in de mood bent voor zijn info, of is het een niet zo snuggere persoon?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb gedaan wat je zei alleen niet met een paracetamol maar heb gedaan alsof ik haast had. de 2e keer weer en nu doet hij het niet meer. ;-)

Andere antwoorden (6)

Zou het kunnen, dat die persoon zo ontzettend eenzaam is, dat hij dolblij is een vriendelijk en voor hem vertrouwd gezicht te zien, dat hij snel iets "grappigs"bedenkt, om éven jouw aandacht te krijgen ? Als dat zo zou zijn, zou ik m'n kiezen op elkaar klemmen, een glimlach met elastiekjes achter m'n oren hangen, en belangstellend luisteren - misschien is die ontmoeting met jou het enige goede in zijn hele dag. Probeer het te zien als een kleine goede daad, vanuit jouw rijke wereldje....Die paar minuutjes warmte haal je toch makkelijk in, straks?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Whatever you think and shut up!"

Dat werkt bij mij tenminste altijd erg goed als ik iemand niet, of niet meer grappig vind...

Of "En wat kan ik met die belangrijke info?" wilt ook wel eens helpen...

Toch wel handig die chatprogramma's van vroeger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dat niet na 6 maanden, maar na 6 seconden zeggen.
Het leven is te kort voor dat soort geinponems.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou zeggen zou je het even op willen schrijven ? ik ben erg druk en heb geen tijd...daaag tot volgende keer''......!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een prachtig antwoord heb je van nieuwschierig, probeer dat maar eens. Als niets meer helpt is èèn ding zeker dat helpt. Zwijgen, want zwijgen is goud en heel effectief .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag hem vriendelijk op de man af waarom hij dat bij je doet? Daar hij jou niet kent. Je kunt aangeven dat je nu genoeg mopjes hebt gehoord en dat hij jou gewoon verder met rust moet laten. Waarom zou je dit niet gewoon kunnen zeggen? Je vraagt het toch vriendelijk aan hem?