hoe heten deze mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Welke mensen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je ons laten weten waar je de illustratie vandaan hebt? Dat zal misschiet eea verduidelijken.

Antwoorden (5)

bamibal
13 jaar geleden
Dit zijn inca's
Ze stonden bekend om hun tempels en architectuur.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk op de 2e link voor afbeeldingen van Inca bouwwerken/tempels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zij het Azteken:
De Azteken of Mexica waren een Meso-Amerikaanse beschaving die bestond tussen circa 1200 en 1521 in het huidige Mexico.
fremar
13 jaar geleden
De tempelbouw wijst zowel op Mexico als op gedeelten van Zuid-Amerika , en de 'jaguar'-huiden zijn eveneens zowel Midden als Zuid-Amerikaans, hoewel het zuiden ook de condor waarschijnlijk niet buiten beeld hebben gelaten.

Mij lijkt, hierop afgaand, en gezien de 'afwezigheid' van bergen in het beeld, de streek van Mexico en centraal-Amerika voor de hand liggend, en ik zou opteren voor de Maya-cultus van de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit zijn maya priesters
waarom: omdat het plaatje zo heet als ik het zoek met tineye.com, zie link

Toegevoegd na 8 minuten:
ik denk zelf trouwens dat de tempel die je ziet in guatemala ligt, in palenque zie foto

Toegevoegd na 1 dag:
sorry, hersenkronkel het is Tikal, palenque is in mexico zoals iemand zeer terecht opmerkte
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
dank burbuja wat een tikfout!!!!! (en dan ben ik vorige zomer nog in palenque geweest, en tig jaar geleden in Tikal.. daar komt het vast door) Het is dus TIKAL midden in de jungle, prachtig tempel complex