Wat kunnen wij G.V. 'ers er nu zelf aan doen , dat onze kinderen geen alcohol meer willen drinken ???

Mijn stelling: alcohol maakt je hersenen defect.
m.vr.gr. ... dirk ...

Toegevoegd na 8 minuten:
Zie ook vraag van "achtertuyn" over alcohol misbruik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan zelf je kinderen geen alcohol schenken en goed voorlichten waarom jij vindt dat ze geen alcohol mogen drinken. Of andere kinderen alcohol mogen drinken is tussen het betreffende kind en zijn ouder/voogd. Daar zou ik me niet mee bemoeien. Zelf vind ik dat je prima alcohol moet kunnen drinken, zo lang je maar niet elk weekend stomdronken bent onder het mom van gezellig hebben.

alcohol is al zo normaal geworden dat we niet eens meer in de gaten hebben dat het meerendeel van de mensen zich verdoven .Het is zelfs al zo normaal geworden dat iedereen ervan overtuigd is dat het zo gezellig is en zonder drankje geen ontspannen sfeer kan ontstaan. De moeite die je nu moet doen om het kind duidelijk te maken dat het zonder drank veel leuker is om jezelf te zijn is een uitdaging ,lijkt mij, voor een ouder die niet of nauwelijks drink.Ik denk door zelf de kinderen een goed zelf vertrouwen en een goed gevoel over zichzelf te geven je al een heel stuk op de goeie weg bent.Geef ze een goed gevoel van eigenwaarde laat ze zoveel mogelijk zichzelf zijn en accepteer dat ze anders kunnen zijn dan dat je zelf bent.Jij bent jij en hun zijn zij. Het innerlijke gevoel dat ze krijgen van liefde en respekt moet een goeie basis zijn in deze onstabiele tijd. Toegevoegd na 5 minuten: ps stomme vraag mischien maar wat is een vg er

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100