Waarom worden de meeste mensen vaak rood als ze tegen een persoon praten waar ze verliefd op zijn of heel erg leuk vinden?

Als ik een meisje leuk vind of verliefd op ben word ik meestal rood, of ik weet niet echt wat ik moet zeggen.

Terwijl bij gewoon een vriendin praat heb ik dat niet.

Hoe kan dit? Waarom worden mensen dan rood?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Omdat je zenuwachtig bent maak je adrenaline aan.
Bloedvaten in je wangen worden onder invloed van adrenaline wijder, meer bloed gaat naar je wangen en daarom worden ze rood.

Wil je graag de hele uitleg weten, klik dan even op de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:D + Helaas heb ik er ok snel last van.. Soms erg vervelend..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is vaak erg schattig, niet aantrekken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha nee maar bij presentaties vind ik het erg vervelend. Gelukkig heb ik het echt alleen op mijn wangen en niet in de nek enzo wat je ook wel eens bij mensen ziet. maar je leert er mee leven. En de meeste mensen kennen mij niet anders:D

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je pubers bedoeld die rood worden. Natuurlijk zijn er ook wel wat volwassene maar aan je vraag te zien ben je zelf ook puber en die hebben nu eenmaal meer last van de hormonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je met een meisje praat wat je leuk vindt, ga je extreem veel nadenken. ''wat moet ik zeggen'' ''zie ik er wel goed uit'' ''kijkt ze naar me'' ''luistert ze nog'' etc. doordat je zoveel nadenkt stroomt er meer bloed naar je hersenen en wordt je rood. Als je heel cool blijft en relaxed heb je hier géén of minder last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makkelijker gezegd dan gedaan, haha :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ unknown 52, dat vindt ik nou ook! ik wordt altijd zo rood als een tomaat, zelfs al ben ik alleen maar bij haar in de buurt .. haha!
Hmhm, en om het tegen te houden denk je aan wat anders, ookal is het moeilijk om ergens anders aan te denken als je verliefd bent. ;-)

P.s, pas je een beetje op met je plaatje? :-)