Wat is de beste opstelling als je door een donker pad moet en ongure types tegenkomt?

13 jaar geleden
1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Hopen dat die types niet zo onguur zijn als je in eerste instantie dacht. Misschien valt het mee, en zijn het juist heel gure types.

Het beste antwoord

Wat bij mij altijd werkt: Niet ineengekrompen lopen, maar ook niet te breed alsof je alles en iedereen aankan. Doe gewoon alsof je aan het prutsen bent met je rits van je jas/een sieraad wat zogenaamd ''vast'' zit, of een horloge die niet op tijd loopt. je kijkt hun dan ook niet aan, en hun hebben totaal géén rede om je iets te doen. verder gewoon doen alsof ze er niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het beste is het om in 3 of 4 tallen te gaan, of meer zulke types gaan heus niet af op een groepje, ze zijn meer gericht op een eental of tweetal.

Gr. Kristina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Recht voor je uitkijken en met stoïcijnse blik stevig door blijven lopen of fietsen. Helemaal niet reageren op wat de ongure types zeggen, kijken of doen. Je doet gewoon of ze er niet zijn.
Amadea
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Gaarne zou ik toegelicht zien waarom dit geen waardevol antwoord wordt gevonden.
Rieneke1
13 jaar geleden
ach amadea, minnen die niet toegelicht worden moet je gewoon je gat mee afvegen.
plusje van mij :)
zelfverzekerheid uitstralen en rechtop lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Koop bijv. een tas alarm.
Door eenvoudig aan het koordje te trekken, wordt het alarm met een volume van 110 dB geactiveerd. Een geluid waar iedere dief voor op de vlucht slaat.
Ik heb ze wel eens ergens zien liggen met een koordje voor om je nek te hangen.
Je moet er wel op tijd aan denken natuurlijk, om het te gebruiken.

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTM4NDcyNTgwNzc=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&product_show_id=750013&gvlon=&p_init_ipc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1gclid%3dCJLp2puq6KcCFcSCDgodyn3OaA&scrwidth=1920

* Pepperspray kan in Duitsland gekocht worden, maar het is in Nederland hartstikke verboden.
http://www.goeievraag.nl/vraag/straf-preventief-fouilleren-pepperspray-vinden.31078

* Ga een cursus zelfverdediging doen.
In je eentje begin je niet veel tegen een overmacht, maar het geeft wel zelfvertrouwen als je weet hoe je een knietje moet geven...Op deze site kun je gratis een digitale cursus zelfverdediging volgen.
Gezellig thuis oefenen met je partner!
http://www.cursus-zelfverdediging.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon mobiele telefoon aan je oor.. evt met iemand anders aan de lijn, maar dat hoeft niet (wel je ringtone uitzetten, he).

zo lijkt het alsof je je aandacht hebt gericht op de telefoon en hoeft niemand zich 'aangevallen' te voelen als je hem te lang aankijkt, of 'genegeerd' als je stoicijns voor je uitkijkt.

verder is het minder interessent voor het ongure type om je lastig te vallen, omdat je niet echt alleen bent omdat de andere kant van de lijn ook evt onraad kan horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Dat is misschien een uitnodiging om je van je mobieltje te beroven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja geloof me, het werkt echt...
ik doe het ook wel eens moet ik bekennen.
je bent ook wat zelfverzekerder omdat je het gevoel hebt niet alleen te zijn en dat helpt ook.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
voor je het weet ben je je mobiel kwijt. zeker als je een nieuw type hebt.
Als je deze situatie echt niet kan vermijden dan inderdaad rechte houding, voor je uit kijken, die types niet aankijken maar vooral: niet naar beneden kijken! Dan stel je je (onbewust) onderdanig op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga op judo en leer wat beenworpen en verwurgingen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon doorlopen en op je doel afgaan. zoals anderen al zeiden probeer niet bang te worden of onzekerheid uit te stralen. Aan de telefoon praten helpt echt, ik heb vaker als ik in het donker moest terugfietsen mijn vriend gebeld tot ik thuis was, dat geeft een heel fijn gevoel.
Als je merkt dat je bang wordt hou je gezicht dan rustig en strak, maar probeer je van binnen iets grappigs voor te stellen. Beeld je in dat het een groepje oudjes is die daar staan te hangen, of beeld je in hoe ze eruit zouden zien in carnavals kleren. Zorg wel dat je niet zichtbaar gaat lachen, maar als je een binnenpretje hebt dan werkt dat zeer ontspannend :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Print een T-shirt met de opdruk:

Ongure mensen zijn OOK mensen

Koop er ook een krullenpruikje en een VVV foldertje bij.
Draag deze ten aller tijden bij je. Wanneer je jezelf in de gevreesde situatie bevindt dan kleed je je vliegensvlug om, trek je je VVV foldertje tevoorschijn en vraag je de ongure types.

'Wissen sie auch wo das Bahnhof ist?'
Met een lieve, ouwe vrouwtjes stem.

Succes gegarandeert, ik doe het al jaren en op een hete bitterbal in mijn nek na, ben ik altijd overal mee weggekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar deze dame komt ook niet uit Duitsland. Ze komt uit Stockholm, en heeft per ongeluk het verkeerde boekje aangeschaft, met drukfouten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben nu al fan van je, reistmeneer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wháááhahah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een rijke fantasie, mag dit graag lezen. + van mij!
Wat mij altijd erg helpt als ik vermeende ongure types tegen kom, is vriendelijk groeten.