Heb je zelf ooit een ongeluk veroorzaakt waarbij iemand gewond raakte?

Ongeacht of het je schuld was of niet; hoe ben je met dat gebeuren omgegaan? Houd het je nog bezig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ben je schuldig als je een ongeluk veroorzaakt. Anders ben je beij een ongeluk betrokken geraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net zoals je het noemen wilt..denk dat duidelijk is wat ik bedoel toch?
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeft niet altijd: als je moet afremmen en er rijdt iemand achter op auto ben je wel de veroorzaker van de aanrijding maar niet de schuldige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het laatste is precies wat mij wel eens is overkomen. Brommer die achter mij reed. Ik moest remmen, brommer ook en die ging dus onderuit. Best schrikken, gelukkig achteraf paar schrammen, verder niets aan de hand.
Carla76
een jaar geleden
Daar was ik ook op 24 januari.
Wij hadden een Opel station met achterin een gastank.
Omdat we klem stonden tussen auto's en de vangrail konden we alleen maar door de ramen naar buiten.
En achterin de lekke tank maar gas spuiten.
3 gebroken ribben en een trauma als er mist is.
De 3 gebroken ribben kwamen doordat ik een gordel omhad.
Wat als ik geen gordel had gedragen??

Het beste antwoord

Niet veroorzaakt maar, ben op 24 januari 1997 betrokken geweest bij de beruchte kettingbotsing in de mist bij Haarlem.
Door een klein wondertje stond ik midden in het slagveld stil zonder iets geraakt te hebben terwijl er ongeveer 150 auto's bij de kettingbotsing betrokken waren.
Rechts naast mij echter stond een trailer met hout geladen
vóór hem zat een VW Golf onder de cabine waarvan de bestuurder op slag dood was.
Omdat ik zelf niet gewond was, heb ik deze chauffeur én nadat gebleken was dat hier niets te helpen was, vele andere gewonden geholpen, oa een hoogzwangere vrouw die in shocktoestand was.
Het houd me inmiddels niet mee dagelijks bezig, maar als ik in NL ben en passeer ik het Rottepolderplein denk ik er weer aan (en ben vervolgens de rest van de dag helemaal van slag) Ook heeft het rijden in de mist voor mij nog steeds iets angstigs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1 voor je reddingsactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er een +1 bij gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kippenvel.. +1

Andere antwoorden (4)

Ik heb wel eens een fietser op de motorkap gehad ja. En ondanks ik netjes voor een rood stoplicht stond te wachten. Keerde mijn verzekeringsmaatschappij de schade aan de fietser uit...

Kreeg het antwoord:"Al was de fietser uit de lucht komen vallen. Dan nog ben je als automobilist fout!"

Dus vanaf dat moment heb ik geen medeleide meer met fietsers die stomme ongelukken veroorzaken en dan toch wel de schade vergoed krijgen...

Toegevoegd na 42 seconden:
En 'NEE'...

Het houd me dus niet meer bezig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fietsers zijn vaak de meest asociale weggebruikers van allemaal, vooral 's nachts. Maar wat er ook gebeurd, ze hebben altijd gelijk en jij moet betalen. Dat is nou rechtvaardigheid. +1
Ja, ik reed eens op een hoofdweg en uit een zijweg kwam een jong meisje op een bromfiets aangevlogen.Ik meen me te herinneren dat ze iets aan haar been had.Ik heb er jaren niet meer aan gedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,godzijdank niet maar het is wel iets waar je bang voor bent.In principe kan het iedereen gebeuren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een keer met een zeer laagstaande zon een jongen op de fiets niet gezien en daardoor aangereden. Zijn verwondingen vielen achteraf erg mee, maar mens ik voelde me er zo rot over
tot op de dag van vandaag als de zon laag staat krijg ik weer buikkramp als ik dan in de auto zot