Wanneer die voortdurend denkt zich met het leven van anderen te moeten bemoeien. Overal op let, overal kritiek op heeft, voortdurend anderen in de gaten houdt, zich bezig houdt met de meest onbelangrijke bijzaken en bagatellen, energie stopt in dingen die werkelijk nergens over gaan en totaal inhoudsloos zijn.....dan kan ik het wel eens niet laten om te opperen of deze persoon niet nodig eens een leven voor zichzelf moet gaan creeeren.

In het engels hebben ze daar de gevleugelde uitdrukking voor : get a life. Ofwel, sodemieter op en bemoei je met je eigen zaken of ga wat nuttigs doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Als 'ie voor lange tijd in de gevangenis zit.
Maar dat zal dat eigen keus zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer iemand aan zijn huis is gekluisterd en zelfs zijn boodschappen laat bezorgen.

Dus iemand die 1 x per week buiten komt om de afvalbak aan de kant van de weg te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als die iemand dood is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand heeft geen leven als hij zich altijd zorgen moet maken om voldoende voedsel, een plek om te slapen enz. In het algemeen de miljoenen armen in de wereld. Bijvoorbeeld mensen in Zuid-Amerika die elke dag de vuilnisbelt afzoeken of er nog iets te vinden is. Ze hebben volgens mij geen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk eigenlijk dat die mensen meer leven dan wij hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, we zijn hier ook arm, geen tijd en geen ruimte.
Als iemand gevangen zit in de gedachte, dat er geen uitweg is uit de uitzichtloze situatie waarin hij/zij zich denkt te bevinden.
Een vicieuze cirkel van hopeloosheid en moedeloosheid, die onzichtbaar maakt wat je levensrecht is : kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij/zij een kastplantje is of hersendood is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen leven hebben is voor mij als mens niet meer met respect behandeld worden, dus mishandeld,misbruikt end
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er geen kwaliteit is van leven, dat kan iemand het beste voor zichzelf bepalen. Wij kunnen menen dat een kluizenaar geen leven heeft, maar daar kan de kluizenaar zelf heel anders over denken. Ik vul dit niet graag voor een ander in, het is niet aan mij om dat te beoordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand zijn vrijheid kwijt is op alle momenten in het leven. Als je nooit kunt doen wat je wilt en altijd door iets/iemand bestuurd wordt. Als je je eigen identiteit als het ware verliest.

Ook ernstig zieken hebben geen leven, omdat de levenskwaliteit (bijna) nihil is. Vaak moeten ze ook nog
met pijn door het leven, wat het alleen maar erger maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je zijn skelet ziet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand een bepaald idee bij "leven" heeft en zijn werkelijk leven niet conform dat idee is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Achtertuyn,

Volgens mij is de bedoeling van mens zijn zoveel mogelijk plezier hebben in je aardse bestaan.

Dit houdt practisch in;

Eerst je eigen { levens } fundatie bouwen;

- zorgen voor een inkomen { dus opleiding/werk }.
- eten en drinken hebben.
- een huis bouwen.
- een partner vinden.
- eventueel kinderen { afhankelijk van biotoop }

Dan de lol ;

- vrienden vinden en onderhouden.
- hobby's hebben en onderhouden.

Dus als iets of iemand dat in meer of mindere mate negatief beinvloed voel je je meer of minder "geen leven "hebben.

m.vr.gr. ...... dirk ....