Voelen vrouwen eerder hun emoties dan mannen?

Op mijn tijdelijk baan had ik een collega waarmee ik aardig kon opschieten; ik merkte wel dat ik hem leuk vond en hij mij eigenlijk ook. Ik dacht dat te hebben gezien aan hem. Zijn vergrote pupilreactie, door de knieeen schieten als hij mij op de gang ontmoette en nog wat andere dingetjes. Heb hem tijdens een ''happy hour'' want het personeel drinkt altijd nog wat in een naastgelegen kroeg, verteld dat ik hem wel leuk vond en de indruk kreeg dat het wederzijds was.
Hij zei dat hij zich er niet bewust was, zich er niet in kende en ook verder niks met mee wilde. Gek genoeg kreeg ik de indruk dat hij eerlijk was, maar toch.
Nu, na een paar weken weg van mijn werk, krijg ik een sms-je waarin hij mij uitnodigt voor een etentje voor twee. Hij miste mij.
Naar aanleiding van het ''real-live'' voorbeeld de vraag; Is het zo dat hij de emoties trager verwerkt dan ik. Is het zo dat vrouwen eerder in de gaten hebben wat ze voelen dan mannen? Zit dat dan in de opbouw en werking van mannen- of vrouwenhersenen? Zou er eerder iets van een soort berekening of angst, of het principe dat de man de vrouw aanspreekt en niet andersom, inzitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vrouwen voelen hun emoties niet eerder dan mannen..

Wèl is het zo dat vrouwen hun gevoelens wat gemakkelijker laten blijken..ze tonen ze dus wat eerder..

Veel mannen hebben enige gêne en zijn daarom wat terughoudender hun gevoelens te laten blijken.

Ik vermoed dat jij de betreffende man wat overrompelde met je opmerking hem best leuk te vinden.

En dat hij zich even geen houding wist te geven en zich daarom achter wat nietszeggende woorden verschool.

Toen hij zich nadien realiseerde dat er bij jou kennelijk sprake was/is van warme gevoelens jegens hem..ging hij jou plotseling 'met heel andere ogen bekijken' en..werd hij ook verliefd..

Hij koos de veiligste weg om contact met jou te leggen/zoeken..namelijk het smsje...

En als jij op zijn invitatie ingaat..zou dat best wel eens tot iets heel moois kunnen leiden..

Geniet maar lekker van het etentje en..van elkaar..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jij was misschien verliefd op het eerste gezicht en hij niet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit verschilt per persoon denk ik. Het kan (bijvoorbeeld!) zo zijn dat je collega al een paar keer bedrogen is en daarom langer moet nadenken of hij wel klaar is om aan een relatie te beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelfs het idee dat mannen vaak wat sneller er op in gaan dan vrouwen al blijkt ook vaak achteraf dat het meer lust dan liefde was. Niet om te generaliseren, het blijft per persoon verschillend en aangezien wij de persoon in kwestie zelf niet kennen is dat voor jou beter in te schatten dan door ons als lezer :-) geniet van jullie etentje als je er op in gaat :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, nee, ik denk dat jij hem echter compleet overviel met die keer dat je iets zei over je gevoelens.

Sommige mensen (helaas ken ik het ook wel) schrikken daar zo van dat ze ALTIJD zullen ontkennen in eerste instantie (soort vluchtgedrag). Als dat bij hem zo was heeft hij die avond thuis gezeten en gezegd sh@@# @#@$ waarom was ik zo stom!!!

Dan vind ik het dus HEEL dapper dat hij daarna toch die sms stuurde

Dus, nee ik denk niet dat het trager werkt, ik denk dat dit gewoon een kwestie van koudwatervrees was