Wat maakt iemand a-sociaal?

Als aanvulling op een vorige vraag van mij,vraag ik me af,wat iemand a-sociaal maakt,of wanneer iemand a-sociaal is.Iedereen heeft toch recht op een eigen mening of recht van spreken/doen,zoals hun dat goeddunkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Het is niet wat iemand a-sociaal maakt maar sociaal.
A-sociaal is iedereen van nature en om die reden voeden mensen nun kinderen op zodat ze sociaal kunnen zijn.
Soms lukt dat om allerlei redenen niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Als je je zo gedraagt dat dat anderen verhindert zich ten volle te ontplooien in hun dagelijks leven dan ben je asociaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen heeft onbeperkt recht van spreken en doen, zoals het hem zelf goeddunkt. We hebben immers bepaalde wetten en regels met elkaar afgesproken in dit land. Als je je daar niet aan houdt, dan ben je in meer of mindere mate asociaal te noemen.

Je bent sociaal als je rekening met anderen houdt.
14 jaar geleden
Vaak heet dat te maken met de opvoeding en het gezin waar men is opgegroeid. Het is echter geen pre.

Toegevoegd na 12 minuten:
heet = heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strikt gesproken is alle gedrag dat niet op andere mensen is gericht a-sociaal.
Echter, in het alledaagse taalgebruik houdt a-sociaal in dat iemand zich niet houdt aan de conventies van de samenleving waar die persoon deel van uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder dat je rekening houdt met een ander.
Ten koste van een ander .Dan ben je asociaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A-sociaal is NIET sociaal...

Sociaal zijn is meedoen met de gemeenschap... Sociaal zijn is delen met anderen... Sociaal zijn is de rechten van anderen eerbiedigen... Sociaal zijn is respect hebben... Sociaal zijn is luisteren en praten, interactie dus... Sociaal zijn is meewerken aan de gemeenschap...

Mist in iemand een of alle aspecten hierboven opgenoemd, dan is die persoon a-sociaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Asociaal is je niet willen houden aan de regels, en een grote mond geven of agressief gedrag tonen als je hierop aan wordt gesproken of een boete krijgt.

Iemand die normen en waarden aan zijn laars laapt. Geen rekening houden met andere mensen.

Tijdens een woordenwisselling gelijk schelden en vloeden en hard schreeuwen, en blijven herhalen zonder rustig en de boel goed uit willen praten.

Weinig of geen respect tonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je graag onder mensen bent, klaar staat om te helpen en je je aan de algemene heersende regels houdt waar al die anderen zich ook aan houden, ben je sociaal.
Als je je niet aan die algemeen heersende regels houdt en/ of geen rekening met anderen houdt ben je a-sociaal bezig.
amc
14 jaar geleden
asociaal is anti- normaal.
Je weigert net zo te zijn als de rest van de kudde.
Dus omdat je niet bent als de rest of een ander ben je in hun ogen asociaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teveel trots op je zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zich sterk introvert gedragen,in zichzelf gekeerd zijn.