waarom worden dit soort dingen niet verboden of strafbaar gesteld?

calgon zou goed zijn voor de vaatwasmachine omdat het kalkaantasting zou aanpakken.
maar de hardheid van ons water is van dit niveau dat het kalkgehalte te laag is om echt serieus gevaar te kunnen geven aan de vaatwasser.
ook zeggen ze dat het product gesteund wordt door meerdere fabrikanten maar toen die fabrikanten benaderd werden waren er geen contracten of dergelijke afspraken gemaakt alleen vonden ze het makkelijk om zo je bedrijf te promoten.
dit bleek uit een onderzoek dat gedaan was door kassa.

dit is dan toch gewoon bedrog/kwakzalverij?
waarom wordt er dan niets tegen gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jullie water niet hard is hoef je dat product ook niet te kopen.
Kimath
13 jaar geleden
Je bent niet verplicht om het te kopen. En ze hebben gelijk dat het het water zachter maakt, ze vertellen alleen niet dat het hier niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, je bent niet verplicht om iets te kopen maar een vaatwasser isvolgens mij redelijk prijzig als er dan iemand zegt dat je vaatwasser kapot gaat als je heen calgon gebruikt dan koop je het om je vaatwasser langer te gebruiken maar ja dat is dus niet echt van toepassing omdat dat in nederland niet opgaat.
als we het niet nodig hebben moeten ze het niet zo verkopen dat we het blijkbaar wel nodig hebben.
dit is achterbaks en gewoon simpel bedrog!
maar goed blijkbaar hoort dit bij ons geweldige kapitalisitsche systeem lang leven dit systeem.
maar als je hetmij vraagt is dit maar een kleim voorbeeld van hoe het gehele systeem in elkaar zit, gewoon een deel vertellen en al het slechte ervan weglaten.
hier, koop je scheel aan geneesmiddelen, niet erbij vertellen dat je niet meer te redden bent enbinnen een week doodgaat maar geef toch eerst maar je geld uit.
Pieter2011
13 jaar geleden
Je zou eens (gratis!) een klacht kunnen indienen bij de Reclame Code Commissie op grond van 'misleidende reclame'. Ik heb het ook weleens gedaan, maar die werd toen afgewezen. Het is (kan ik achteraf zeggen) heel belangrijk om je klacht zakelijk te benaderen en goed te beargumenteren, want als je eenmaal bezwaar hebt gemaakt krijg je niet meer de mogelijkheid om je standpunt/klacht toe te lichten. http://www.reclamecode.nl/consument/default.asp?paginaID=0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet me denken aan de koefnoen scetch. ^^ http://www.youtube.com/watch?v=A9s94O5iTeA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo las ik een tijdje geleden ook dat er op de verpakking van spuitbussen van een of ander merk heel trots op staat dat bepaalde milieuonvriendelijke of ongezonde stoffen er niet in zitten.
Maar de desbetreffende stoffen zijn al 20 jaar ofzo verboden, dus ELKE spuitbus van ELK merk is zonder die stoffen, dus het is een totaal zinloze aanprijzing. Maar goed, mensen die dat niet weten, vinden het leuk klinken, en dat zorgt voor een grotere kans dat zij het kopen. Ik moest daar erg om lachen, dat reclame wordt gemaakt met iets dat wettelijk verplicht is en dat alle concurrenten ook hebben.
Maar eigenlijk is het natuurlijk wel erg.

Het beste antwoord

Er bestaat heel veel bedrieglijke reclame. Als je op tv de reclames bekijkt is net of het zijn allemaal wonderproducten.
Waarom dat zo maar mag? Eigenlijk mag het niet, maar ze doen het toch om de verkoop te stimuleren.
Af een toe wordt er eens een bedrijf op de vingers getikt, maar dan betalen ze de boete en doen gewoon verder :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De reclame van calgon gaat door in ieder geval zo een beetje heel Europa.
In Nederland is het water meestal zacht.
Dan is het EDTA (soms TAED genoemd)voldoende om kalkzouten te binden.
Elders in Europa is het water hard en soms zeer haard , zoals in Zwitserland.
Daar MOET je wel calgon gebruiken , anders gaat je verwarmingselement van de wasmachine naar de knoppen.
Dit weet ik uit eigen ervaring.
In Nederland is de hardheid per waterbedrijf verschillend.
Calgon geeft wel de dosering per hardheid aan met een beetje (veel) overkill.
Als een wasmachine veel kalk heeft opgedaan, moet je een poosje meer calgon doseren OF (wat ik doe) een wasje draaien met alleen schoonmaakazijn (90 Graden was) en water.
je elementen ontkalken dan als de beste en schoonmaakazijn is redelijk onschadelijk voor het milieu.
De reclame is niet volledig bedrog, het is alleen in Nederland meestal onnodig Calgon te gebruiken.
Ik heb echter genoeg wasmachines gezien (in het buitenland) waar Calgon de (was)machine had kunnen redden.
Kassa! had deze restrictie kunnen maken, misschien hebben ze dat ook gedaan, het programma heb ik niet gezien, ik heb echter kennis van zaken in deze.
Maar met schoonmaakazijn wil het ook.
Dit kun je echter niet gecombineerd met wasmiddelen toepassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calgon zal best helpen om kalkaanslag aan te pakken. Je zult wrsch wel iets merken aan je machine.
Maar nodig lijkt het niet hoor, ons water heeft niet zo veel "aanslag" om dit te bestrijden, dit is m.i. puur om extra geld te verdienen aan deze verkoop(stunt).