Als huisje, boompje, beestje "het gewone burgerleven" betekent, wat zijn de andere opties dan om te leven?

Hoe leef je als je geen "huisje, boompje, beestje"- leventje hebt. Wat zijn alle andere manieren dan het gewone burgerleven te leven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (15)

Sex, drugs and rock 'n roll?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een goeie :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je van zoiets rond dan? Er moet toch voldoende inkomen binnenkomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht ik ook meteen! + :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag maar es aan wat beroemde rocksterren hoe zij rondkomen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er gewoon bij werken alleen leef je niet om te werken maar werk je om te leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kraken en skippen heb je weinig inkomen meer nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van uitkering?.. Een werkende man if vrouw? Of ouders of zwervers.. +je dus:D goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is ook het eerste waar ik aan dacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Leven zonder huis, tuin en huisdier.

Een zwerversbestaan dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, inderdaad. Dat zou ook kunnen. Kans op opleveren is alleen een stuk kleiner dan dat je gewoon een dak boven je hoofd hebt en te eten hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opleveren=overleven
Rich and Famous
Glitter and Glamour
chique de Frique

Toegevoegd na 21 minuten:
Hiermee bedoel ik het luxe luizen leven, dus niet het normale burgersbestaan, maar voor de mensen van adel, koninklijk huis, of gewoon mensen met erg veel geld..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je antwoord niet. Kan je het even uitleggen wat je met deze termen bedoeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk: Rich and Famous: rijk en beroemd. Denk Bill Gates, voetballers, rapmuzieksterren... Glitter and Glamour: Veel lichtjes, wilde feestjes, de wereld rondreizen, veel roze, zwart, rood en zilver. Denk Paris Hilton. Vaak gepaard met veel ellende, zo te zien. Chique de Frique: uitdrukking die ik vooral associeer met VPRO programma's uit mijn kindertijd (begin jaren 80)... :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, Paris Hilton is toch meer rich and famous. Mijn punt was dat dat volgens mij first and foremost een zeer ellendig mens is, dus dat moest ik toch effe kwijt :) Sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijk en beroemd kan ook leven met huisje boompje beestje zijn hoor: zie bv de Beckhams. Rijk en beroemd zat, maar toch een huis (of 2, 3, 4), een hond (minstens) en 3 kids met een 4e op komst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sadbunny: gordon dan? (Glitter glamour) xD
Reizen, geld verdienen en verder reizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tentje, Bloempje, Vrouwtje?
hahaha

Er zijn mogelijkheden bij de vleet.
Onder andere:

Gewoon een vrij leven volgens je eigen ritme je eigen behoeften en dus vooral volgens je eigen Goed-Gevoel-Signaal.
Dit vertaalt zich voor elk van ons in een ander soort Realiteit want ieder heeft een eigen Bio-ritme en de daaraan verbonden intuïtie dus dat moet jij voor jezelf bepalen want er is niemand die het zo goed weet voor onszelf dan...
Wijzelf, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderstaande levenswijzen zijn enigszins te combineren met een huisje-boompje-beestje leven, al zijn de meeste volgers het grootste deel van hun huisje-boompje-beestje-tijd platzak.

FIAWOL (Fandom Is A Way Of Life, van conventie naar conventie leven en tussendoor alles lezen en kijken wat los en vast zit op het gebied van, euh, je hobby).

Festival-groupies (lopen alle openlucht popfestivals af die er zijn, zijn te herkennen aan hele bossen festivalbandjes om hun armen)

'Je wil niet weten hoe ik er in het weekend uit zie' (door de weeks brave burger, in het weekend LARP'en, Gothic fairs bezoeken in volledige outfit, historische veldslagen naspelen of aan cosplay doen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een commune misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het kiezen van een levensstijl kortzichtig en eenvoudig is. De creatie van een individuele authentieke levensstijl kan alleen met passie, reflectie en doorzettingsvermogen tot stand komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Hallo5;

Bij mij is het met 'kadootje, bootje, Pietje' iets heel anders, maar dat begint na een paar honderd jaar soms ook aardig de strot uit te hangen, hoor....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bankje voor de albert heijn, onkruid tussen de tegels, blikje zwerverspils.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat word in deze documentaire verteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker vrijgezel blijven, latten je eigen leven leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Live your life
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kloosterleven, zwerversbestaan(is al genoemd) kluizenaarsleven, Konings/keizers leven en zo zijn er nog wel meer te verzinnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boomhut, vleesetende plant, buitenaards wezentje?

Maar serieus: Ik denk dat hier een ruig, niet- gesetteld leven mee bedoeld wordt. Niet in een netjes huisje, met een tuintje en een huisdier.