Hoe vind je werk zonder diploma of werkervaring?

Wat zet je op je cv als je 20 bent zonder middelbare school diploma of werkervaring? Hoe presenteer je jezelf goed voor een potentieel toekomstig werkgever en wat vertel je ze?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

Vertel de waarheid.

Nu kan je beter iets doen , gaan werken , eerst werkervaring op doen. Hoe? Begin met iets , zoals *worsten verkopen bij de Hema* bv of *vakkenvuller bij AH*.

Waar gaat het een werkgever om, a) vaardigheid b) ervaring en c) mogelijkheden

Kennis - geen diploma, mogelijk wel iets geleerd.
Ervaring - geen werkervaring, meteen een baan(je) zoeken/werken dus
Toekomst - wat wil je eigenlijk worden/gaan doen?
Denk eens na wat je eigenlijk wel wilt en kunt, want ook al ben je 20 zonder diploma of werkervaring, er is vast wel eens gevraagd wat je plannen zijn later.

Kortom.
Vertel de waarheid, je hoeft hier niet uit te wijden over de redenen dat het zo gelopen is. Ervaring en toekomst. Maak een eerlijk c.v.
Avondschool/cursus beginnen: zodat je binnenkort wel een diploma hebt
Werk/baanje zoeken: zodat een potentiële werkgever ziet dat je niet thuis op de bank afwacht maar bezig bent er iets van te maken.
Stap voor stap.

Alle begin is moeilijk @Mels, maar beter beginnen dan niets doen. Succes hoor!
---
Kan je niet fulltime aan de slag, zoek dan vrijwilligers werk.
Er is genoeg te doen op allerlei terrein. Ook dit - de bereidheid om onbetaald aan het werk te gaan - zal een werkgever belangrijk vinden. Het geeft je werkervaring en dat is een gratis leerschool!
Doe het maar, het is zowel goed voor jou zelf, als voor je c.v. als voor de instantie/intelling waar je gaat helpen. Bij mensen of met dieren, echt er is van alles te doen.
Toegevoegd op 15 augustus 2019 15:34: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Mooi antwoord! Ook het vrijwilligerswerk vind ik een zeer goede tip.
Het vinden van werk gaat het makkelijkst via een uitzendbureau. In overleg met het uitzendbureau kan je een cv maken. De medewerkers van het uitzendbureau zullen met jou bespreken welke banen bij jou passen en welke vacatures er beschikbaar zijn. Ik raad je aan je in te schrijven bij een aantal uitzendbureaus (-neem je paspoort mee-) en bel ze daarna regelmatig op om te vragen of ze al een baan voor jou hebben gevonden.
Antoni