Is wereldvrede mogelijk?

De Stichting 'World Peace is Possible' hoopt dat je op enig moment even denkt 'Nou, dat zou best kunnen!' Denk jij dat wereldvrede inderdaad mogelijk is? Hoe dan?
Zie ook url=http://www.worldpeaceispossible.com/nederlands/index.html

Toevoeging bij afsluiten van de vraag:
Soms flitst het door me heen 'Het is weldegelijk mogelijk!' Andere momenten somber ik en houd ik het voor absoluut onbereikbaar.

Er is geen echt beste antwoord aan te geven. De keuze is 'ineminemutte' tot stand gekomen. Gefliciteerd met je punten ;-)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik denk van niet. Verdeeldheid is altijd de oorzaak van conflict. (zelfs een klein meningsverschil met de buren)
En verdeeldheid is nu eenmaal niet op te lossen.

Leuke vraag overigens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Lijkt mij niet dat wereldvrede mogelijk is, vrede is niet alleen geen oorlogen meer namelijk, er komt veel meer bij kijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vergeet het maar jongen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in theori is het mogelijk maar in de practijk wordt het moeilijker
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waat zit dan de wrijving tussen praktijk en theorie volgens jou?
Niet zolang amerika bestaat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn teveel mensen op een te kleine planeet. Zodra mensen realiseren dat 2 kinderen per stel meer dan genoeg is en er genoeg ruimte is voor ideen, religies en grondstoffen...misschien....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Daartegen verzet zich de aard van de mens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk. Als je afslachting ziet in de geschiedenis tussen volkeren van de romeinse overheersing over de middeleeuwen en tot de twee grote WO, dan zijn we langzaam maar zeker op weg naar de wereldvrede. Dit schat ik ruwweg op een paar eeuwen voor de laatste haarden uitgeblust zijn. Er zal nog een grote clash komen tussen het rijke westen (VS,eur en binnenkort china) en anderzijds afrika.Geduld is een mooie deugd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Patrick, ik denk dat de mensheid al strijdend zal verdwijnen van deze aarde. Geduld is niet voldoende. Helaas? Weet ik niet!
Alhoewel sommigen zeggen, dat het geweld afneemt, en dat is gedeeltelijk waar,maar....

Kleine verschillen in opvatting vaak voldoende om elkaar in de haren te vliegen.

En kijk eens naar de verhoudingen tussen bevolkingsgroepen, waar met name religie voldoende aanknopingspunten bioedt om elkaar uit te roeien.

De vraag is natuurlijk wel wat je onder wereldvrede verstaat m.b.t. ierland, Nrd Korea, Iran.

Het is een somber beeld, maar "homo homini lupus" is de realiteit.