Photoshop waarschuwing bij modefotos?

In een recente campagne van een groot modemerk is een advertentie gebruikt waar het model zoveel was aangepast, dat haar hoofd groter was dan haar heupen. Het merk heeft de foto inmiddels terug getrokken. Is het niet tijd om een kwaliteitslogo in te voeren voor modefotografie? 'Het model in deze foto is niet digitaal verdunt'?

http://www.nu.nl/lifestyle/2098805/ralph-lauren-stof-graatmager-model-.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Complete onzin want retoucheren is van alle tijden. Vroeger werd net zo goed met airbrush van alles en nog wat gemanipuleert. Dat er een volledig doorgeslagen beeld bestaat van hoe een perfect mens er uit moet zien is wat anders maar dat los je niet op met een of ander suf keurmerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onzin, vind ik.
Moet er dan ook een waarschuwing bij staan, dat het model ook nog eens drie uur door grimeurs is bijgewerkt om allerlei ongerechtigheden weg te werken?
14 jaar geleden
Reclamejongens proberen vanalles en als ze ermee wegkomen dan hebben ze succes... En als ze teruggefloten wordendan trekken ze zich stilltjes terug...

Het is al jarenlang een praktijk om modellen te bewerken, maarnu gaat dat in zulke proporties dat ze te ver gaan, maar ze proberen het steeds weer... Dat is hun vak...

Het was in de jaren 80 ook al het geval hoor, zoek maar op model: Twiggy...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Twiggy was niet bewerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, maar niet door photoshop...
Dan zou er geen enkele foto meer gepubliceerd kunnen worden waar dit keurmerk op zou verschijnen.

Sinds het begin van fotografie is er gemanipuleerd met de werkelijkheid en waarheid van de beelden. Digitale bewerking heeft daar een extra dimensie aan toegevoegd. Maar laten we ons niet verbeelden dat we ooit een eerlijke reclamefoto zullen zien.
itsme