ik heb twijfels over iemand die met kinderen werkt of ie pedofiel is. hoe kan ik dat opmerken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zo'n schokkende vraag erg korte uitleg. Kan je je vraag wat uitbreiden met extra informatie. Het is zo erg moeilijk om je een advies/antwoord te geven.

Het beste antwoord

probeer of je achter de referenties kan komen van deze persoon.
pedo;s zijn erg achterbaks en doen niet snel iets waar een volwassene bij is.
een houding hoeft dus niet te zeggen of iemand pedo of geen pedo is.

let op de reactie van de kids in zijn buurt, zie je hier wat afwijkends in? voorkom dat deze persoon alleen is met de kids, voor het geval 'dat'.
misschien is het mogelijk om je gedachten met anderen te bespreken, krijg je signalen van anderen over afwijkend of opvallen veranderd gedrag?

loop geen risico als je het echt niet vertrouwd maar bespreek dit.
liever dit dan achteraf beseffen dat je gelijk had en de kids ellende had kunnen besparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, vissen bij de kinderen is absoluut GEEN goede manier, tenzij je daar speciaal voor opgeleid bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+x2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)

Andere antwoorden (10)

Dat kun je eventueel zien aan de manier waarop hij met kinderen omgaat. Raakt hij ze aan op plaatsen waar hij ze beter niet kan aanraken. Gaat hij apart met een kind. Hiermee moet je wel heel voorzichtig zijn, want voordat je het weet zit je helemaal verkeerd met je verdenkingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud zijn de kids waar hij mee werkt ?
Is het een idee om aan de kids te vragen of hij weleens raar doet bij/tegen hun ? Mits ze idd niet TE jong zijn...

Krijg er wel de rillingen van bahbah,hoop dat je ernaast zit en anders hoop ik dat het snel opgelost is !!

Sterkte ermee !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je echt HEEL gegronde redenen / concrete aanwijzingen dat dit wel eens zo zou kunnen zijn ? Of heb je je een klein beetje laten beïnvloeden door de vele media-aandacht voor dit fenomeen de laatste tijd ?

Als je écht gegronde redenen hebt, kun je het beste aangifte doen van je vermoeden (bij de leidinggevende van de betreffende persoon bijvoorbeeld?) zodat er goed onderzoek naar kan worden gedaan. Ga vooral niet zelf vissen, en al helemaal niet bij kinderen !! Dat is een specialisme, waar leken de grootste schade mee kunnen aanrichten (denk aan de Bolderkar-affaire, al was daar het omgekeerde het geval, en werden kinderen 'verhoord' door onoordeelkundige leiding).

'Opmerken' kun je het eigenlijk niet, tenzij de persoon in kwestie wel heel dom en opzichtig bezig is - wat meestal niet het geval is. Bovendien heb je door je vermoedens al een gekleurde bril op, waardoor misinterpretatie - zeker door een leek- op de loer licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi geantwoord! dikke +. zo dacht ik er ook over maar had het zo mooi niet kunnen verwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misinterpretatie lijkt me van een net zo erge orde als het bij het juiste eind zitten. Inderdaad, takt en zorgvuldigheid geboden! +
Oei...
Laat deze persoon nooit alleen of observeer vanaf afstand. Want uitspreken zonder bewijs is afschuwelijk. Bespreek dit vermoeden in absoluut vertrouwen wel je directe chef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedofielen laten dikwijls NIETS merken als er anderen bij zijn, ze zijn dus door observatie moeilijk te pakken, tenzij ze niet weten DAT ze geobserveerd worden.
OOk in groepsverband met andere kinderen laten ze vaak niets merken.
De info moet dus komen van de kinderen zelf door doelgerichte maar naar de kinderen toe en vriendelijke en taboeloze ondervraging.
Vooral een beschrijving van de toiletgang van een kind, geholpen door een adspirant-verdachte kan verhalen van kinderen opleveren die eerlijke en veel info kunnen geven.
Een ding moet ik er bij zeggen.
mensen die gevoelig zijn zulke praktijken waar te nemen
scoren vaak meer dan 90 % .
Dat wil zeggen dat als je een sterk vermoeden hebt het zeker de moeite waard is dit in de gaten te houden en kinderen op een speelse , zachtaardige wijze te ondervragen. Leg ze echter geen woorden in de mond.
Er zijn met die werkwijze al veel niet pedofielen gecriminaliseerd en dat is OOK heel erg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk zeg tegen een vertrouwde persoon en laat het onderzoeken want zo een vraag kan je ni laten gaan ocharme t zijn kinderen mensen!! Ik zelf zou het onderzoeken tot dat ik zeker ben en bewijzen heb! Maar kzou het ni laten! Met hoop dat je toch ongelijk hebt.. Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat sommigen heel gewiekst zijn in het spelen van een 'onschuldige' rol , is het vaak heel moeilijk iemand te ontmaskeren.
Is het een collega? Iemand die jouw kind(eren) onder zijn hoede heeft?
Ga goed na wat twijfel bij jou veroorzaakt.
Dan is het zaak alert met je vermoedens/alarmlampjes om te gaan. Collega's bevragen, evt. achtergrond v.d. persoon nagaan. Enz. (wel voorzichtig, want iemand kan heel snel onterecht in een verdachtenhoek belanden)
Van belang is op te letten of de persoon vaak situaties creeert waarop hij alleen is met kinderen en ook of hij reageert als een volwassene t.o.h. kind en bv niet symmetrisch (kind/kind)
Maar het blijft lastig. Op een gezonde manier om kinderen geven grenst aan de ongezonde manier, dus zorgzaam en lief gedrag , is geen goede graadmeter.
Ik zou zelf, als ik niks kon aantonen maar het wantrouwen hield, opstappen / kind(eren) weghalen. Zou dit bij leiding ook eerlijk aangeven. Je geeft dan (misschien onterecht) het voordeel aan je twijfel. Dat is dan maar zo.
Veiligheid van kinderen is het belangrijkst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat iemand die deskundig is, de persoon in kwestie omzichtig observeren. Wees daar a.u.b. heel voorzichtig mee, want voor je het weet is iemands hele leven naar de kl*ten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou ontzettend voorzigtig zijn met wat je doet
ieder mens is anders mischien is het wel niet zo
als het dan toevalig in het verkeerde oor komt
kan het die pers zijn hele leven op zijn kop zetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
dat wil niet zegen dat je niks moet doen
ik bedoel pak het voorzichtig aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk eerlijk gezegd niet echt dat je dat goed kunt opmerken. Je hebt bijvoorbeeld geen checklist: Hij doet dat of dat...als je 8 van de 10 punten hebt ben je pedofiel.

Je kan natuurlijk wel sommige signalen vinden die de indruk kunnen wekken maar ik denk dat bij deze voorral je gevoel komt. Daar moet je op vertrouwen.