Hoeveel procent van Nederland komen uit Indonesië?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je souvenirs uit Indonesië,
inwoners uit Indonesië,
toeristen uit Indonesië,
levensmiddelen uit Indonesië
grondstoffen uit Indonesië het is een beetje vaag op deze manier namelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd eucalypje. Het zou kunnen dat ze Indische Nederlanders bedoeld (Indo's) en daarvan zouden er van de eerste en tweede generatie 458.000 zijn en met dit gegeven zouden er naar schatting ongeveer 800.000 mensen in Nederland van Indische afkomst zijn dus inclusief de volgende generatie(s).
Dit zijn cijfers uit 2003, inmiddels zijn er helaas velen van de eerste generatie overleden maar er zijn ook weer kinderen van de vierde generatie bijgekomen.

Antwoorden (2)

Volgens het CBS waren er op 1 januari 2010 380498 Indonesiërs van de eerste en tweede generatie. Op 16,5 miljoen Nederlanders is dat ongeveer 2,3 %
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi beste bamibal,
Al ik zo vrij mag zijn je te corrigeren dan bedoel je Indo's in je antwoord en geen Indonesiers.
Indo's zijn van zowel Indonesische als Europese afkomst.
Zij vormden in de tijd van het voormalige koloniale Nederlands Indie een soort tussenlaag tussen de "Inlanders" en de Hollanders.
De meesten kozen nood gedwongen voor de repatriering naar Nederland zo vanaf eind jaren 40 maar sommigen bleven en kozen voor het de Indonesische nationaliteit.
0% komt uit Indonesië. We hebben wel grond gewonnen uit de ons omringende zeeën, maar nooit ingevoerd uit Indonesië.