Kan iemand mij een foto laten zien waarin goed te zien is hoe groot het gebied is in Japan dat door de tsunami is getroffen?

Dus hoever de vloedgolf kwam en hoe breed het gebied was.

Een soort beschrijving of vergelijking om een beter beeld ervan te krijgen is ook goed.
Zo van Als het in Europa/Nederland was gebeurt hoe het er dan in Europa uit had gezien.

Ik wil graag een beter beeld krijgen van de situatie daar.
Nou heb ik wel een hoop filmpjes en video's gezien maar nog niet echt een goed totaal plaatje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is niet echt een foto van het hele gebied. Wel staan er op de site van ABC (zie link) indrukwekkende foto's. Van verschillende getroffen gebieden zijn de google maps sattelietfoto's van voor de tsunami en van na de tsunami over elkaar heen gelegd.

Door met je muis naar links of naar rechts te schuiven kun je wisselen tussen het gebied voor de vloedgolf en hetzelfde gebied na de vloedgolf.

Het is volgens mij een goede manier om een beter beeld van de gevolgen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stond al bij de reacties...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet toen ik het antwoord schreef

Andere antwoorden (2)

Met een (satelliet)foto krijg je dat volgens mij nooit duidelijk in beeld, maar deze tekening is heel overzichtelijk:
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de impact van de beving wordt hier wel duidelijk weergegeven, maar de impact van de vloedgolf niet. ik dacht eerst dat het donkere gedeelte overstroomd zou zijn, maar in Tokyo hebben ze volgens mij geen natte voeten en dat ligt wel in het donkere gedeelte.
Dat is niet met 1 foto in beeld te krijgen. Een fotocamera kan niet zo ver en breed kijken.