Wat vertelt een bril over je?

Sommige zijn opzichtig. Andere anoniem ... Vertaalt iemand door zijn 'bril-gedrag' en gebruik - ik denk hierbij ook aan zijn manier van hem op te zetten en te kuisen ed iets over zichzelf en ook hoe hij anderen beziet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Vaak zegt een bril niet veel over de persoon die hem draagt. Het zegt meestal alleen iets over de smaak van iemand en soms iets over het karakter.
Iemand met dure kleding zal ook vaak een dure bril erbij kopen, voor deze persoon geldt vaak dat de uitstraling belangrijk is, of het imago dat opgewekt moet worden.
Iemand die erg gevoelig is voor trends, zal de bril ook aan het hedendaagse modebeeld aanpassen.
Iemand die graag opvalt, zal ook een opvallende bril kopen.
Een perfectionistisch iemand heeft een totaal plaatje waarbij alles op elkaar is afgestemd en waarbij zelfs de bril bij het kapsel past bijv.
De nonchalante mensen kan het niet schelen hoe ze eruit zien, als ze er maar goed mee kunnen zien en hij wel een stootje kan hebben.
De praktische mens heeft dan ook een bril die makkelijk is om even weg te stoppen, die licht is en praktisch onbreekbaar. Hij moet niet voelbaar zijn en niet lastig.
Iemand met weinig zelfvertrouwen of geen smaak zal zich altijd laten adviseren en vaak dragen ze dan ook een peperdure bril die helemaal niet bij hen past. Hier spreekt dan de keuze van de verkoper die graag veel geld in zijn laatje heeft.

Hoe je het wendt of keert, het zegt vaak wel iets over iemand maar niet alles. Je kunt aan een bril niet zien hoe die persoon echt van binnen is.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het vertelt iets over de 'smaak' van de drager....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bril "vertelt" hetzelfde als kleding, haardracht etc.: de buitenkant van iemand.
Vaak zegt het ook iets over de binnenkant: het is aan de toeschouwer met zijn/haar referentiekader om verder te zoeken en de ECHTE binnenkant achter de facade te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bril zegt in ieder geval dat iemand niet zo goed kan zien en dus een bril nodig heeft.

Maar verder kan het ook veel zeggen over iemand, bijvoorbeeld over de stijl of smaak van die persoon. Ik houd bijv. erg van felle, opvallende kleuren, dus ik heb zo'n gif groene, grote ronde bril.
Dat ligt waarschijnlijk ook aan de leeftijd (ik ben 15) want eerlijkgezegd zie ik niet snel iemand van 70 met zo'n bril lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
grappig... :-) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van Dame Edna? Elton John?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ok, maar de uitzondering bevestigt de regel. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha, precies!!!
Omdat een bril niet zelden gekozen wordt door een ander , geeft het niet altijd je eigen smaak weer en zegt het niet veel over jezelf, alleen dat je misschien voortaan wel zelf de bril moet kiezen als de bril niet bij je past.
Normaal gesproken zie je je eigen gezicht niet en daarom is het wat lastig helemaal zelf een bril uit te zoeken als je geen ervaring hebt.
Zelf vorm ik geen karakteroordeel op basis van alleen de bril van de persoon.
Wel weet ik voor mijzelf of ik de bril bij de persoon vind staan maar dat is meer gebaseerd op de anatomie, de teint en de uitstraling van het gezicht van de brildrager.
Met een horloge bijvoorbeeld is dat al heel anders, deze zegt (als de persoon deze zelf wel heeft uitgekozen)
wel veel over een persoon.
Dit is echter een geheel persoonlijke mening en zal voor anderen niet hoeven gelden.
Er zijn mensen die in mijn ogen tot in het absurde conclusies trekken over het vermoedde karakter (persoonlijkheid) van de brildrager.
Je moet dus eerst uitzoeken of de bril zelf een eigen keuze is. Maar dan nog vind ik het gevaarlijk weinig info geven om daar conclusies op te baseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bril kan men nodig hebben ivm lezen of kijken,
een zonnebril tegen het felle licht, een ski bril om de ogen te beschermen tegen de felheid van de witte sneeuw en vervolgens heeft men de duikbril, las/brandbril en een
veiligheidsbril om de ogen te beschermen.

(dragers van de laatst genoemde brillen zeggen iets over de persoon dat die verstandig is om de ogen te beschermen)
De bekende bril in kamer 100 laten we buiten beschouwing.

In het algemeen zegt een kledingstuk, accessoire, schoeisel etc niets over de persoon.
Indien men modebewust is stemt men vaak alles op elkaar af, als men niet op de kleintjes hoeft te letten.

Elton heeft er zijn handelsmerk van gemaakt met het dragen van extravagante brillen.
Maar dat zegt wederom niets over de persoon.

Indien een brildragend persoon bij anderen iets uitstraalt
(vanwege de bril)dan is dat beeld als sneeuw voor de zon verdwenen als die persoon uw kind aanrijdt.

Overigens zou men zich onderscheiden door lenzen te dragen of de ogen te laten laseren. (indien mogelijk)

Ergo, al draagt een aap een gouden ring..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bril is een stukje verlengde persoonlijkheid; een gedateerde bril, een moderne bril, een opvallende bril of juist een onopvallende bril. Ben je er zuinig op of juist slordig mee?

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/40654-de-bril-als-designer-item.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht ook dat een bril niet zoveel betekende, maar als je onderstaande link aanklikt en een klein stukje door scrollt ... lol
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2001/03/20/E026.htm