als jij in therapie zou gaan zou de therapeut uiteraard gek zijn (iedereen = iedereen) en zou jij daardoor dus ook gek worden waardoor de gekken jouw weer normaal vinden, als je al die gekken in therapie zet (is het ten eerste ka$$a voor de therapeut) zal er geen gekte worden vastgesteld want de therapeut is immers zelf ook gek en vind ze dan normaal, oftewel die ene zou in therapie moeten want dat is voor iedereen beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Die ene die niet gek is moet iedereen therapie geven en krijgt het dus erg druk.

Andere antwoorden (10)

ik.
ik ben dan namelijk in de ontkenningsfase van mijn probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet die ene in therapie, iedereen moet even gek zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij. Want gek is een term die uitsluitend gebruikt wordt als uitzondering op de regel. Niet echt een politiek correcte term meer vandaag de dag, maar toch. (Gek, raar, vreemd, afwijkend). Wanneer dus in jou ogen IEDEREEN vreemd, afwijkend gedrag vertoont naar JOUW maatstaven, heb je vermoedelijk toch echt zelf een probleem.
Net als die spookrijder. Eentje ?? Ze rijden hier allemáál de verkeerde kant op !

Toegevoegd op 26-06-2009 18:06:30
Jij = de jij uit je vraag, kan ook ik zijn dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan de mens op zich/in het algemeen toch vreemd vinden? En ik ben geen spookrijder, want die is uitzonderlijk verward in een verkeerssituatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer een geweldig antwoord... +1
Als je de overtuiging hebt dat iedereen gek is, zegt dit toch wel iets over jezelf. Je kunt niet 'iedereen' in therapie sturen, jezelf wel. En er dan zo eens achter komen of iemand die hier onafhankelijk tegenover staat, het met jou of al die anderen eens is.

Toegevoegd op 26-06-2009 18:08:01
Jij en jezelf bedoel ik hier in algemene zin, dus niet persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach iedereen is gek, behalve jij en ik en soms denk ik, dat ik jou ook wat vreemd vindt....Het ligt eraan hoe gek je iedereen vindt, als je niet meer functioneert in therapie, als je lachend door het leven gaat, lekker door doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een onmogelijke situatie; het "gek zijn" wordt door de maatschappij bepaald. Aangezien jij de enige bent die blijkbaar geestelijk zo van de rest verschilt, is de rest niet gek, maar jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beiden. Als jij iedereen gek vind dan onderken je het probleem niet en heeft het geen nut om in therapie te gaan. Het heeft alleen zin als je bereid ben je eigen problemen te onderkennen en ook actief naar een oplossing te zoeken en deze uit te voeren. En om nou iedereen (behalve jij) therapie aan te bieden is praktisch onmogelijk. Overigens zijn we allemaal een beetje gek, behalve ik. Want ik ga uit van mijn eigen perspectief, ik ben "normaal". Ieder ander wijkt af (gelukkig maar), dus iedereen is imo een beetje abnormaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zei de gek. Want dan heb ik asperger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iedereen gek is en jij niet dan moet je niet in therapie maar wel zo snel mogelijk de biezen pakken en betere oorden opzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen behalve ik