Qatar wint stipt met $87.717 BNP per hoofd bevolking. Nederland komt pas op de 9e plaats met $39.278 BNP per hoofd bevolking.

Er zijn natuurlijk andere graadmeters. Ligt er aan hoe je welvarend definieert; iets wat jij hier niet doet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar dat gezegd hebbende, je ziet grote verschillen in de 3 lijsten. Ik heb slechts gegevens uit de eerste kolom genomen. Hier zie je ook meteen het gevaar van het vergelijken van statistieken van verschillende bronnen. Hoe definieer je iets? Welke gegevens zijn juist? Probeer er maar uit te komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

Het vaticaan:
Heb je al eens al dat marmer, goud en zilver gezien? Daarnaast de mooiste kunstschatten, schilderingen van Michelangelo en inkomsten uit de gehele wereld, belastingvrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Europa: Luxemburg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noorwegen, Australië, Canada en Zweden gaan ons land vooraf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"There are 3 types of lies, lies, damned lies and statistics".

Oftewel, zolang jij niet aangeeft op basis waarvan je wilt weten wat het meest welvarende land is kan er geen antwoord gegeven worden op je vraag.

Gaat het om het land dat als land het meeste welvaart genereert in een jaar tijd (BBP), of het land welke het meeste geld heeft, of het land waar de mensen het hoogste gevoel van welvarendheid hebben?

Gaat het over het land als geheel, of per hoofd van de bevolking?

Ik ben het eens met de eerder geopperde Vaticaanstad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liechtensteijn.

Het CIA world factbook geeft aan dat Liechtensteijn het hoogte besteedbaarinmkomen vertaald naar prijsniveau van de wereld heeft.

Country Comparison :: GDP - per capita (PPP)
This entry shows GDP on a purchasing power parity basis divided by population as of 1 July for the same year.

1 Liechtenstein
2 Qatar
3 Luxembourg
4 Bermuda
5 Norway
...
21 Netherlands