Wanneer is de strijd tussen Amsterdam & Rotterdam begonnen?

Wat was er de oorzaak van? Heeft dat alleen met voetbal te maken of ligt de oorsprong dieper?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Na een berg speurwerk, kom ik erachter, dat het hier toch puur om de voetbal draait. Geen diepere oorsprong te vinden....De strijd is dus begonnen, toen het voetbal begon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
het gaat niet om voetbal het gaat om de diepe oorspong van de steden
amsterdam was altijd een bloeiende stad en rotterdam altijd nummer twee er is altijd ruzie tussen de twee grootste steden van landen
er zit ook een verschil in type mensen, rotterdammers zijn VAAK harde werkers en amsterdammers levens genieters. dus rotterdammers vinden amsterdammers luie zakken
en anderzom voetbal heeft ook een grote rol hoor
rotterdammers zijn trouwens bozer op amsterdammers
En de eerste ontmoeting van Feyenoord - Ajax is 9 oktober 1921.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat er lang geleden ook wel competitie was over de havens (voor de afsluitdijk er lag). Maar daar heb ik niet veel over kunnen vinden. Wel wat andere dingetjes, als vergelijk. Zie link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen strijd tussen Amsterdam en Rotterdam.

Er bestond wel de voetbalklassieker tussen Ajax en Feyenoord, maar met de huidige stand in de competitie is het geen klassieker meer te noemen.

(Holland-Belgie blijft wel een klassieker)

De strijd die geleverd wordt door de supporters van Ajax en Feyenoord (waarbij ontoelaatbare leuzen worden gescandeerd en geweld wordt gebruikt) is iets waar we niet trots op hoeven te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom krijg je als Amsterdammer dan vaak opmerkingen van "he 020" van Rotterdammers. En dit zijn niet altijd voetbalsupporters. Ik kom voor mijn werk vaak in Rotterdam en hoor het regelmatig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat er 020 op uw voorhoofd geschreven?
Of achter op uw rug?
Praat u met een accent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik al zei kom ik voor mijn werk veel in Rotterdam. Waar je komt weten ze dat ons bedrijf in Amsterdam gevestigd is.
het gaat niet om voetbal het gaat om de diepe oorspong van de steden
amsterdam was altijd een bloeiende stad en rotterdam altijd nummer twee er is altijd ruzie tussen de twee grootste steden van landen
er zit ook een verschil in type mensen, rotterdammers zijn VAAK harde werkers en amsterdammers levens genieters. dus rotterdammers vinden amsterdammers luie zakken
en anderzom voetbal heeft ook een grote rol hoor
rotterdammers zijn trouwens bozer op amsterdammers