Hoe kan het dat je iemand lelijk vind?

Toegevoegd na 30 seconden:
Terwijl iemand anders diegene juist mooi vindt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Hier vind je een duidelijke uitleg. Het is namelijk wetenschappelijk onderzocht.

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.jyi.org/volumes/volume6/issue6/features/feng.html

Hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Smaken verschillen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de ene kant verschillen smaken natuurlijk en heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. Maar van de andere kant: overal ter wereld gelden regelmatige gelaatstrekken, een egale huid, grote ogen, volle lippen, een kleine neus, een atletisch gebouwd lichaam als aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij verdient geen min, maar wel een +
Per persoon is het verschillend wat hij of zij belangrijk vindt, wat hij of zij aantrekkelijk en mooi vindt. Ieder heeft een eigen smaak.
Daarnaast staat het tegenwoordig geldende schoonheidsideaal dus mensen kunnen het ook in die zin hebben over mooi en lelijk: dun is nu mooi bijvoorbeeld en dik wordt als lelijk beschouwd. Zo kun je het met elkaar hebben over wat op dat moment mooi en lelijk gevonden wordt.

Maar wat je echt zelf vindt, kan daar behoorlijk van afwijken. Soms zegt iemand "Wauw dat is een knappe man" maar dan kijk ik naar zijn ogen, zijn houding en zijn uitstraling en dan ben ik het er soms helemaal niet mee eens. Al zie ik dan wel dat hij "voldoet" aan de huidige norm, voor mij gelden weer andere dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft een hele andere kijk op alles wat er in de wereld is. Zo ook op mensen. Wat de een mooi vind, vind de ander verschrikkelijk. (Dan heb ik t over uiterlijk).
Gelukkig heeft iedereen een andere/eigen mening, anders werd t ook wel erg saai he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lelijk...wat is lelijk? Niet jouw smaak, geen leuke kleding, geen leuke kop?

Er zijn mensen die niets mee heb gekregen van uiterlijk, bij de verdeling van leuk, achter aan in de rij hebben gestaan. Dat is sneu. Je bent er maar één keer op deze aarde en dan moet je het doen met wat je meekrijgt. Laten we wel wezen, dat kan per ppersoon enorm verschillen!
Ook ik heb dat hoor, dat ik iemand ontmoet (heb) en dat het door me heen flietst: jeetje zeg, die ziet er niet uit...
Eerlijk is eerlijk.
Maar ik ben een volwassen mens en geef mezelf dan direct de opdracht om door het minder bedeelde uiterlijk heen te kijken en op zoek te gaan naar iets moois in die persoon. Als je iemand nog niet kent zijn dat uiterlijke kenmerken: leuke kleding, mooie krullen in het haar, fris verzorgd, prachtige nagels, goed figuur etc.

En als je die persoon leer kennen, maak je kennis met een goed karakter, iemand die klaar staat om anderen te helpen, een eerlijk iemand...

Jammer genoeg is het uiterlijk het eerste dat je van iemand ziet. Dat trekt aan of soms stoot het zelfs af.

Jammer dat je het innerlijk niet direct ziet....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak ligt het ook aan het gedrag van die persoon naar jou toe... Karakter maakt mooi!

Als jij het goed met iemand kan vinden dan straalt die persoon een bepaalde persoonlijkheid voor jou uit. En dan bekijk je die persoon anders dan andere misschien doen.

Ze zeggen wel eens 'smaken verschillen' maar eigenlijk is het 'ervaringen verschillen, want er zijn mensen die ik eerst 'lelijk' vond en nu vind ik ze mooi... Gewoon door hun mooie innerlijk...

Ook soms bijvoorbeeld,,dan hoor ik vrienden wel eens zeggen die vrijgezel zijn, 'als ze maar dikke tiete heeft vind ik het goed'(want dat vinden ze mooi), en uiteindelijk komen ze thuis met een leuke lieve meid die helemaal niets heeft, maar toch heel mooi is... En dat komt puur door hun karakter...