wat moet er gebeuren met pedofielen?

vroeger dachter veel mensen dat homoseksualiteit te genezen was. tegenwoordig weten we dat ze niet kunnen veranderen van geaardheid en dat ze niemand pijndoen. Waarom zou een pedofiel dan wel genezen zijn als hij een paar jaar is opgesloten geweest.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Pedofilie is geen geaardheid. Netzomin als eerder genoemde seriemoordernerie (of hoe je het ook zou moeten noemen dan).

Bij homofiele mensen zijn er (waarschijnlijk) stoffen in het lichaam die anders reageren op beelden en geuren (een van de door wetenschap genoemde boosdoeners van verliefdheid en aantrekking) dan heterofielen.

Bij pedofilie is er iets anders aan de hand. Hierbij gaat het om een samengang van psychische instelling (niet tegenzeggelijk dat dit niet bij 'geaardheid' van belang kan zijn) en hormonaal verschil (volgens mij in het verlengde van Pavlov-syndroom). Over het algemeen zijn het mannen die Pedofiele neigingen hebben (niet uitsluitend) en gaat het niet om een aangeboren verschil, maar om een aangeleerd/genomen idee dat ze 1 van de volgende situaties willen behouden:
1. Kinderen zijn in de maatschappij 'onschuldig', veelvuldig hebben pedofiele personen in hun jeugd een gemis in sexuele opvoeding of emotionele binding gehad. Hierdoor groeit de wens om kind te blijven door tot beschermer/verliefdheid op het object kind/onschuld.
2. Door sociale problemen, zien ze als enige mogelijkheid overwicht te hebben op personen die geen weerwoord of makkelijk beinvloedbaar zijn. Dit kan ook van invloed zijn op de leeftijd waartoe een pedofiel persoon zich voelt aangetrokken.
3. Door persoonlijke problemen, samen met de drang naar sexuele bevrediging en/of emotionele genegenheid, neigt een pedofiel persoon naar iemand op de leeftijd waar hij/zij dit zelf heeft gemist of denkt dit te moeten geven aan een persoon van die leeftijd, om zo het 'trauma' te boven te komen.

Met andere woorden, een pedofiele instelling is niet een geaardheid zoals homofilie (al hoewel ik ook hier nog twijfels bij heb). Daarom is het ook een 'ziekte' en moet dit behandeld worden (ook al ben ik het hier in veel van de gruwelijke situaties niet mee eens en zou zo iemand eigenlijk gewoon beter af zijn.....vul maar in).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hmm ik begrijp je vraag. Maar pedofilie is gewoon iets walgelijks. Die lui moeten zich gewoon inhouden en zich gaan richten op personen van hun eigen leeftijd. Je kunt het toch niet gaan goedkeuren dat ze met kinderen lopen te flikflooien?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor degenen waarvoor pedofilie echt een geaarheid is, is genezing inderdaad niet geheel mogelijk. Wel kan je met heel veel therapie, hulp en begeleiding iemand zorgen ermee om te gaan. Gedachten op zich zijn nog niet echt schadelijk, de truc is zorgen dat ze niet in praktijk gebracht worden, en dat kan je leren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helpen op te groeien. Als je wel eens van die documentaires ziet blijkt meestal wel dat het gewoon grote kinderen zijn in in volwassen lichaam en dus niet kind en seks kunnen balanceren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elk mens heeft na een misdaad en een straf de kans om zijn leven opnieuw op te bouwen. Ik keur pedofilie af, maar met goede therapie en begeleiding moeten ook deze mensen, net als moordenaars, witteboordencriminelen en verkrachters, toch een kans krijgen opnieuw in de maatschappij te komen. Dat is beschaving.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je pedofielen niet kan genezen. Eveneens (serie)moordenaars, verkrachters etc. Allemaal opsluiten heeft geen zin. Het is toch een paradijs hier in Nederland in de cel.
Allemaal in een kamp dat kennen we nog wel van de jaren 40.
Stenigen dat klinkt meer naar de sharia.
Wat houden we dan uiteindelijk over om pedofielen wel goed testraffen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
pedo's moeten uit de samenleving worden gehaald en worden opgesloten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'dat ze niemand pijndoen' is nogal tendentieus. Vraag de slachtoffers van een pedofiel die actief heeft toegegeven aan zijn of haar geaardheid of dat zo is en je zult een ontkennend antwoord krijgen.

Genezen kun je niet van een geaardheid. Kun je een boom in een meeuw veranderen? Wat je wel kunt doen is de pedofiel laten inzien dat toegeven aan de lust en drang die de geaardheid met zich meebrengt, veel schade toebrengt aan de slachtoffers die z/hij kiest. Zorgen dus dat z/hij niet actief zijn, vrijwillig. Mocht een pedofiel daar niet aan kunnen (gaan) voldoen, dan zou (chemische) castratie wellicht een probaat middels kunnen zijn om de seksuele driften af te remmen of zelfs te doen verdwijnen.

En verder moeten ouders op hun kinderen letten en ze opvoeden en ze waarschuwen tegen de 'kinderlokker' van weleer. En tot slot moeten we als gemeenschap aanvaarden dat het weleens verkeerd gaat. Dat niet vergoeilijken! En nooit opgeven om seksueel misbruik van kinderen te voorkomen of in voorkomend geval te bestraffen, maar wel aanvaarden dat utopia precies dat is: een utopie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik bedoel dat homofielen niemand pijn doen.