Is rechter mr. S.W.S. Kiliç die de visumplicht in Nederland voor Turkse ondernemers ophief zelf van Turkse nationaliteit?

Dat lijkt mij van evident belang in de zaak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

De naam Kiliç is Turks, dus ja die rechter heeft zelf denk ik een Turkse nationaliteit. Maar waarom zou dat belangrijk zijn voor in deze zaak?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rechter spreken recht..en zelfs als de betreffende rechter van Turkse afkomst zou zijn..mag dat feit nimmer van invloed zijn op uitspraken als rechter.

En dat is naar mijn stellige overtuiging ook niet het geval. geweest.

Wat ik mij van dat proces herinner is..dat deze rechter zijn uitspraak baseerde op een verdrag dat Nederland en Turkije in 1973 gesloten hebben.

En zo'n verdrag heeft dus heden ten dage nog steeds rechtskracht..en dàt heeft deze rechter in zijn uitspraak nog even fijntjes en ten overvloede aangegeven..

Groet,

Ton