Levert internet een bijdrage aan de wereldvrede?

Welke sites en communities zijn het..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Op een bepaalde manier draagt het internet bij aan wereldvrede. Het internet biedt een platform waarbij mensen openlijk met elkaar kunnen communiceren. Maar uiteraard kleeft aan elke communicatiemiddel een nadeel, het kan namelijk op een verkeerde (lees: negatieve) manier gebruikt worden. Bepaalde sites dragen dus zeer zeker niet bij aan de wereldvrede. Al met al denk ik dat het gehele internet wel zeker een positieve bijdrage levert, maar hoe groot die is, is naar mijn idee niet kwantificeerbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja, dat kan niet anders.
Door de elektronische globalisering weten we nu soms wat er bij duistere regimes gebeurt.
Dat beginnen ze langzaam te beseffen, denk ik.
14 jaar geleden
Internet kan zowel positief als negatief werken. Je kan anderen tegen iemand opzetten, of juist voorstanders voor in dit gevan "wereldvrede" krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het zorgt voor openheid en transparantie. Door bijvoorbeeld twitter kunnen we nu zien wat er in Iran gebeurt. Dat was jaren geleden onmogelijk. Ik denk dat dit een revolutie op zich is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol, nee echt niet!

Al die radicale sites, noem ze maar op.
Zo vredelievend is het internet niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Het Internet heeft geen menselijke eigenschappen en is dus niet vredelievend of agressief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, het is de interpretatie van de inhoud door de mens wat het levend maakt en wat het emotionele waarde geeft. Tenminste, ik denk dat dit is wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jinx: heb je het dan niet over uitzonderingen? Het is ook maar net wat je wil zien, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we het hebben over wereldvrede dan stel ik mij daarbij voor dat alle mensen in harmonie met elkaar leven, internet helpt daar naar mijns inziens niet bij.
Internet levert een ongecensureerde communicatiemogelijkheid voor mensen wereldwijd wat ons allemaal laat zien dat we niet zo verschillend zijn, in dat opzicht zal het wereldverede bevorderen. Helaas zijn er veel wereldlijke zaken die niet opgelost kunnen worden zonder conflicten......en dan kan je nog duizenden mensen hebben hebben die er tegen zijn, maar het zal niets helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het wel. Dankzij het internet is de wereld een stuk kleiner geworden. Ik kan gemakkelijk met mensen over de hele wereld chatten. Dit levert meer wederzijds interesse en begrip op. Natuurlijk zijn er ook voorbeelden die just de negatieve kant op slaan, maar al met al denk ik graag dat de positieve effecten net iets groter zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze site doet in ieder geval haar best...
http://peace.web-log.nl/peace/vrede_meditatie/index.html

Als bezoeker van innerlijke vrede roep ik je op, daag ik je uit, om vrede als onvermijdelijk te zien!
Laten we liefde uitstralen, vertrouwen en verbondenheid, respect en licht. Laten we blij zijn dat onze wereld vol vrede is, dat vrede uiteindelijk onvermijdelijk is. Dat je alles kunt bereiken zonder dat je hiervoor geweld nodig hebt.
Hieronder volgt een meditatie, ik roep je op om die dagelijks even te doen, al is het maar een paar minuten, dat is al genoeg. Ware vrede begint in jezelf, in je hart, in je gevoel, en de energie die je hiermee uitstraalt weerspiegelt en weerkaatst als een bal van licht, een bundel van liefdeskracht en energie. Laten wij massaal VREDE bestellen! Doe je mee?

MEDITATIE

Ik geloof in onvermijdelijke vrede die ons universum omringt.

Ik geloof in de liefdevolle energie die maakt dat vrede mijn enige waarheid is.

Liefdevol stuur ik een bundel van licht naar iedereen
en besef me dat we allemaal één zijn
en dat de enige weg naar vrede de weg van liefde is.

Door die liefde voel ik mij verbonden.

Daarom oordeel ik niet maar heb ik lief.

Daarom volg ik vanaf nu mijn hart .

Ik omhels mijn oordelende gedachten en gun ze hun welverdiende rust.

Ik mag liefhebben en bijdragen aan de liefde en vrede hier op aarde

Ik weet dat ware vrede in mijn hart en wereld aanwezig zijn.

Als ik die vrede voel en uitstraal dan weet ik dat anderen die ook voelen.

Ik stel mij een wereld voor waar iedereen elkaar steunt, waar iedereen elkaar alles gunt, waar alleen maar overvloed is.

Een wereld waarin vrede en liefde onvermijdelijk zijn.

Vol vertrouwen focus ik mij op dit beeld en laat het los.

Vertrouwend op het Universum geef ik mij over
aan de kracht van liefde en vrede, vanaf nu ben ik liefde en vrede

Dat is mijn enige waarheid

Ik hou van mezelf en steun mezelf en zoals ik mezelf steun en liefheb, heb ik ieder ander lief

Vanaf nu zend ik liefde en licht de wereld in

Met het beeld van een vredevolle en liefdevolle wereld voor ogen ga ik door het leven, wetend dat dit mijn werkelijkheid is!

VREDE IS ONVERMIJDELIJK!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, Zonder Internet was er veel meer oorlog, en dan van die kleine geniepige oorlogjes...

Alles wordt bekend gemaat, alles, niets blijft meer onder de pet, gelukkig maar, dank zij Internet...

Internet, ga zo door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het maar ik heb ernstige twijfels. Aan de Irak-oorlog heb je kunnen zien dat mensen door de campagne van de haviken massaal werden verblind en pas nu schoorvoetend hun ongelijk gaan inzien en toegeven.
Als een volk zich gekwetst voelt (zoals na de Twin-towers) slaat nog steeds gemakkelijk de vlam in de pan en het internet mobiliseert gemakkelijker gevoelens van frustratie dan wijsheid.