Weet iemand hoe je met heimwee om moet gaan ? Ik heb het al een paar jaar en ik kan bij niemand blijven slapen...

Ik heb heimwee gekregen na een ongeluk met de auto op de snelweg. Ik besefte dat ik dat moment dierbaren van mij kon verliezen... Sindsdien heb ik last van heimwee. Als ik probeer bij iemand te slapen dan wil ik meteen terug naar huis. Vanavond ga ik het weer proberen en ik wil echt dat het lukt. Hebben jullie wat tips of kunnen jullie mij helpen? Ik zit er echt mee...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Bedenk dat je gewoon in je eigen bed ligt.

Ik had vroeger ook heimwee maar ik ben mee gegaan met een reis naar Spanje, zonder vrienden of familie leden.

Toen ik moest slapen wist ik dat er geen weg terug was.
Na een paar dagen was ik zo moe dat ik altijd gewoon direct in slaap viel.

Sins dien denk ik gewoon: het is me toen gelukt en nu gaat het me weer lukken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan voor het slapen naar huis bellen of een sms sturen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden hiervoor hebt je al in je vraag vermeld. Ik vind het niet meer dan logisch dat je snel heimwee hebt.
Maar het is te overwinnen door steeds kleine stapjes te zetten. Blijf bij iemand slapen met wie je over deze angst kunt praten.

Houd enigszins met mate contact met het thuisfront middels sms'jes en een telefoontje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je tips!
Neem een dekentje of een kussentje ofzo mee van huis.
Iets wat ruikt naar thuis of naar je ouders.
Als je dan de heimwee voelt opkomen knuffel je dat kussentje of voorwerp wat je gekozen hebt en ga praten met je vriend/vriendin waar je logeert over leuke dingen.
Ga pas slapen als je moe bent! MAak het lekker laat!