De Nederlandse Politie zit te springen om tasers...Is het wel zo´n goed idee om die in te voeren?

http://www.spitsnieuws.nl/archives/video/2009/06/limiet_op_aantal_taserschokken.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zie mijn bron waarom het geen goed idee is: de politie is helemaal geen goed instituut om dit soort martelwerktuigen te hanteren, al helemaal niet als er geen goede regels voor gelden. Het klinkt als een wapenwedloop op scholen: omdat ik bang ben draag ik een wapen en omdat ik bang ben dreig ik er ook mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zo nu en dan gaat er eentje aan dood. Dus zo lang mogelijk uitstellen, zou ik zeggen. Totdat dat geaccepteerd is door de kiezer, of totdat er een beter alternatief is.
Verder denk ik dat 't 'police-brutality' een beetje in de hand zal werken. Niet dat ik, als ik agent zou zijn, niet graag een goed middel zou hebben om een stijf van drugs staande aggresieveling onder controle te kunnen krijgen. Want een gummiknuppel is vaak niet genoeg, en een pepperspray is moeilijk te richten. Misschien is 't een beter alternatief om een soort afschietbaar mini-net te ontwikkelen waarmee een arrestant onder controle gekregen kan worden ('t huidige afschietbare mini-net is te lomp om makkelijk te kunnen gebruiken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is geen goed idee.
Ze zullen het veel te snel, en veel te vaak bij onschuldige mensen gebruiken.
De politie moet mensen inrekenen, het recht beslist verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel een goed idee, de politie wordt nu toch steeds niet serieus genomen..... Raddraaiers zullen dan wel twee keer nadenken voordat ze zich rare dingen in hoofd halen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle wetenschappelijke onderzoeken wijzen uit dat dat niet het geval is... Dus ik ben het niet met je eens...
Ja hoor, als ze maar niet bij elk klein voorval gebruikt worden. Eerst waarschuwen dat ze de taser kunnen gaan gebruiken. Als er daarna nog steeds geen reactie is van de "boef" dan maar taseren, hij heeft de optie gehad op niet getaserd te worden, als hij dan nog steeds doorgaat, pak hem dan maar goed aan!

Nederland is veel te soft, heel veel wordt met een tik op de vingers afgedaan, er moet zowieso harder worden opgetreden. Ik denk dat een taser hierbij van toegevoegde waarde kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind het een afschuwelijk wapen. Had niet eens uitgevonden moeten worden.

Toegevoegd op 22-06-2009 09:53:55
Een dieptepunt van de mensheid.

Toegevoegd op 22-06-2009 10:00:42
ga bij youtube maar even het woord "taser" invullen !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gold ook voor alle reeds ingevoerde wapens. Wat mij betreft kunnen ze geen wapens genoeg hebben om de criminaliteit in te dammen.
Je moet er natuurlijk wel mee om kunnen gaan, maar da's een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is absoluut een positieve aanvulling voor de huidige uitrusting. Het schept namelijk fysieke (veilige) afstand tussen de verdachte en de Politie.

Wanneer er ruimte tot de verdachte is en deze toch gevaarlijk blijft, kunnen ze deze afstand momenteel alleen met vuurwapens overbruggen. (Denk aan mes/etc)

En het gebruik van vuurwapens heeft voor niemand de voorkeur. Alternatieve munitie zoals beanbags is niet altijd een handig alternatief.

Het probleem met het YouTube bewijs wat regelmatig van stal gehaald wordt is het feit dat deze filmpjes vaak uit de USA komen. De Politie hier probeert primair niet te escaleren.

In Nederland hebben we een andere insteek qua politie inzet. Denk bv aan achtervolgingen dat doen we hier ook veel veiliger.

Toegevoegd op 22-06-2009 11:36:08
De Taser is er voor zodat de Politie een gevaarlijk situatie kan doen stoppen. En op een veilige manier voor zowel de Politie, omgeving en verdachte. En in die volgorde!

En volgens de strenge richtlijnen van vuurwapen inzet.