Wat doen bejaarden de hele dag? Want ze hebben ook helemaal geen werk enz.

En als wij op bezoek gaan bij onze opa en oma dan zitten zij ook altijd alleen maar niks te doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eens vragen aan je opa en oma, wat hun allemaal doen, als jullie niet op bezoek zijn...

Het beste antwoord

Ik werk in de thuiszorg en sommige oudere mensen hebben nog een hoop te doen hoor. Ze lezen, puzzelen, hebben uitjes voor 65+ ers, gaan eens in de week naar de kapper, familie bezoekjes, kaarten, naar een zangkoor of zelfs naar de gym. Er wordt (hier in ieder geval) een hoop georganiseerd voor oudere mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Volgens mij is dat heel erg afhankelijk van de persoon.
Sommigen plannen dagjes uit, anderen gaan weer studeren. Velen hebben ook hobbies waar veel tijd in gaat zitten. Of ze maken een wereldreis..of ze passen op de kleinkinderen..of ze doen daadwerkelijk niets..of ze gaan meer sociale contacten aan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij veel tv kijken,middagdutje doen,bij de buren op de koffie of andersom,in hun tuintje wat bezig zijn of iets dergelijks.

en misschien wel in fotoalbums bezig zijn met foto's kijken,plakken,e.d.

wanneer ze een pc of laptop hebben,dan zijn ze misschien op die manier wel bezig met een fotoalbum te creëren oid.

En misschien chatten ze ook wel honderduit met kennissen op msn,wie weet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je kijkt naar 80-plussers, dan hebben die vaak zodanige beperkingen dat ze moeten roeien met de riemen die ze nog hebben.
hun bewegingsvrijheid is beperkt, naar buiten gaan wordt vaak een hele onderneming.
geen wonder dat deze mensen vaak zo blij zijn met een bezoekje, even een praatje.
er blijft vaak niet meer over dan tv kijken, of een klein stukje lezen, of naar de radio luisteren.
het is niet dat ze niet meer willen, maar ze kunnen niet meer.
13 jaar geleden
Vaak is er "binnen" wel aardig wat te doen voor ouderen. Als men wat minder mobiel wordt is het naar buiten gaan soms een probleem. Dan kun je de situatie krijgen dat ouderen nauwelijks nog buiten komen. In dat geval is het fijn dat er mensen zijn die hen regelmatig eens meenemen voor een uitstapje. Dat breekt de dagelijkse sleur.

Overigens kun je er, denk ik, niet altijd van uit gaan dat ouderen zelf met zo'n verzoek komen. Zelf het initiatief nemen kan belangrijk zijn. Sommige ouderen vinden het moeilijk om hulp te vragen of willen "niemand tot last zijn", maar waarderen het wel heel erg als iemand aan hen denkt en hen meeneemt voor een wandeling en een kop koffie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die zitten toch op jullie te wachten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee hoe oud je opa en oma zijn, maar bedenk dat bij ouderen ook alles wat langzamer gaat,ze doen er dus langer over eer de tafel gedekt en weer afgeruimd is.
Misschien hebben jouw opa en oma het wel druk gehad voordat jullie kwamen, en zijn ze blij dat ze nu rustig kunnen wachten tot jullie er zijn, zonder op het laatste moment nog koekjes op de schaal te hoeven leggen
13 jaar geleden
Ik werk in het internetcafé van een bejaardentehuis en sta vaak versteld hoe actief ouderen zijn, voor zover fysiek mogelijk natuurlijk. Er is een koersbalclub (en fanatiek kan ik je vertellen), een zangclub, ze internetten er lustig op los (wel af en toe met hulp, maar toch), een gymnastiekclub, een sjoelclubje. Verder wordt er veel gebruik gemaakt van het restaurant waar ze heerlijk zitten te borrelen. Natuurlijk zij er ook veel ouderen die veel dingen niet meer zelf kunnen, maar die maken dan weer gebruik van de dagopvang waar allerlei activiteiten plaatsvinden, zij worden dan ook gehaald en gebracht. Er is moet echter wel worden aangemerkt, dat het bovenstaande niet zou kunnen zonder vrijwilligers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouderen zijn uitgewerkt hebben hun werkende periode achter zich gelaten. Lezen zitten achter de pc kijken tv luisteren radio doen spelletjes hebben soms ook een wii Gaan lekker op stap reizen enz
13 jaar geleden
Nu ik gepensioneerd ben op 67 jarige leeftijd, na50 jaar te hebben gewerkt, vind ik het wel heerlijk om gewoon helemaal niks te doen. En pas aan iets te beginnen als ik er zin in heb. Geen deadlines meer, geen moeilijk te plannen afspraken.
Ik pas nog wat op oude mensen en op kinderen zolang als mijn hobby s die voorgaan, niet in het geding komen.

Heerlijk hoor niksdoen. We hebben het verdiend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er dan helemaal geen oudere die hier antwoord op geeft, of ben ik de enige op GV?
Nou,daar gaat ie dan! Om te beginnen deze oudere( in het vervolg ik te noemen) staat zo tussen 9 en 10 uur 's ochtends op,want waarom zou ik dat eerder doen? Na het ontbijt, reeds klaargemaakt door mijn dame, die een iets vroegere vogel is, wordt er gedoucht(niet iedere dag ) geschoren (om de dag, i.v.m. een slechte huid en aangekleed.
Wel wordt door ons uitgebreid de krant gelezen tijdens dat ontbijt en tevens koffie gedronken. Daarna kruip ik achter de laptop, tot ±12.30 uur ik doe ik de afwas,soms samen maar meestal alleen. Daarna wordt er geluncht en weer afgewassen,2 boodjes, 2 bekers en bestek. Bent u daar nog?
Dan is het tijd voor het middagdutje een niet te verwaarlozen bezigheid.Hierna wordt er door ons thee gedronken en begeef ik me naar buiten hatzij om boodschappen te doen hetzij om de bibliotheek te bezoeken en tevens een wandelingetje te maken, maar niet te ver, wegens krakkemikkigheid.
Thuisgekomen bezoek ik dan weer GV om jullie vragen te beantwoorden of er op te reageren.Tussen half 5 en half 6 worden de voorbereidingen voor de warme maaltijd gemaakt, en wordt er om ongeveer 17.45 uur gegeten. Hierna wassen we weer af en lezen meestal tot 20.00 uur een boek of tijdschrift. Daarna journaal kijken, nog even achter de P,C en daarna weer lezen tot bedtijd en dat ligt meestral tussen 0.00 uur en 00.30 uur.
Af en toe gaan we een dagje stappen in een grotere plaats en in de weekenden aan we ook nog wel uit eten en of bezoeken we een theater of iets dergelijks.
Zo zijn we enkele weken geleden nog nar A'dam geweest naar het Cirque du Soleil.
NU ga ik dit machtig interessante verhaal afsluiten en hoop dat jullie nu geheel en al (geestelijk) bevredigd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
goed zo keesje! + :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gracias!
....Dat zijn de beruchte hang-ouderen. Vaak crossen ze stoer met hun scootmobiel door de straten of over de stoep of hangen verveeld bij elkaar, vaak bij winkelcentra. Ze zijn brutaal en kruipen overal voor. Ze hebben geen respect meer voor de jeugd. Als je er iets van zegt krijg je een grote mond en roepen ze je na. Soms plaatst de gemeente een hangplek voor deze ouderen, maar vaak verkiezen ze toch om bij een frituur rond te hangen, met alle overlast (herrie, ruzie, spuug, peuken en frietzakken op de grond) vandien. Er zijn er ook die tergend langzaam de zebra oversteken en je met een brutale snuit aankijken. Ik ken een buurt waar de politie die hang-bejaarden niet durf aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal voor een goed deel van de persoon zelf afhangen. Iemand die voorheen enkel werkte en 's avonds voor de tv hing, zal misschien niet zo actief zijn na zijn pensioen.
Als ik naar mijn schoonouders kijk, (allebei rond de 70 jaar) dan zie ik twee mensen die heerlijk genieten van hun leven na hun pensioen. Ze zitten in een zangkoor, mijn schoonmoeder heeft regelmatig aanloop van kinderen en kleinkinderen en schoonvader doet veel klusjes. Hij heeft altijd een eigen binnenvaartschip gehad en kan dus veel met motoren, laswerk, en machines.
Ook gaan ze samen veel op familiebezoek, en omdat ze geen auto hebben kost dat veel tijd. Ze zijn zomaar een dag weg.
Maar er zijn ook dagen dat ze gewoon samen lekker thuis zijn, de radio aan en een krant of tijdschrift op tafel.
Ze genieten echt van hun leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat vervelend voor jou grootouders dat ze niet veel te doen hebben
de senioren die nog redelijk goed functioneren hebben wel bezigheden hoor
ze bridgen,wandelen gaan met de trein naar een verre plaats( ik heb het over 80 plussers die alleen met de trein weggaan)
net wat velen zeggen als ze gezond en goed bij de tijd zijn hebben ze veel bezigheden
jou mensen wonen zeker in een verpleeghuis.