Wat is het meest primitieve volk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er helemaal van af wat je onder primitief verstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit te twijfelen tussen de mensen in Rotterdam-Zuid, Utrecht Kanaaleiland, supporters van ADO Den Haag of aanhangers van de Sharia, maar dat zal je niet bedoelen en is ook generaliserend.
rose
14 jaar geleden
Het primitiefst (!) zijn denk ik de amerikanen...

Antwoorden (5)

Primitief wil letterlijk zeggen: oorspronkelijk en origineel.
In het amazonegebied, op de Andamaneilanden en in Papoea-Nieuw Guinea leven de laatste bij ons bekende volkeren die geen contact hebben met andere stammen en daardoor in onze ogen 'het meest primitief' heten te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Aboriginals is een volk van meer dan 40.000 jaar voor Christus oud. Hun naam komt uit het Latijn: ab origine. Ze zijn de originele (oorspronkelijke) bevolking.

Ze zijn het primitiefste volk dat er bestaat. Nu en 40.000 jaar v. Chr. ook al. De reden dat ze het primitiefste volk zijn is heel eenvoudig. Ze geloven dat hun voorvaderen de Aarde hebben gemaakt en het zou een belediging zijn voor hun voorvaderen als ze met machines, steden, fabrieken, auto’s etc. de wereld kapot zouden maken. Daardoor voelen ze zich heel dicht bij de natuur en iedere stam heeft wel een zogenaamde ‘denk’plek waar ze terechtkunnen als ze het moeilijk hebben. Hun motto is dan ook: ik bezit geen land, het land bezit mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Primitief wil (in de biologie) zeggen: op de voorouder gelijkend. Om twee volkeren op primitiviteit met elkaar te vergelijken zoek je uit hoe de gemeenschappelijke voorouder er uit zag en welk volk daar het minst van is afgeweken. De gemeenschappelijke voorouder van alle nu bestaande mensen stamt van ongeveer 160.000 jaar geleden. Alle nu bestaande mensen wijken daar grofweg even weinig van af. Effectief is er, binnen de soort Homo Sapiens, geen primitiefste volk. Maar er zijn meer soorten die volkeren vormen. En daarvan is de Martialis Heureka de primitiefste; die zijn al 120 miljoen jaar zo goed als onveranderd. (Het is een mierenvolk.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat ze een tijd geleden een volk in de amazone hebben ontdekt met een vliegtuig. Ze hebben foto's gemaakt van het volk dat oranje geverfd was en speren naar het vliegtuig gooiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bertie;

Als je primitiviteit van een volk uitdrukt in de mate waarin men achter is gebleven in wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen dan denk ik dat de al genoemde Zuid-Amerikaanse indianenstam hoog scoort. Als het gaat om ontwikkeling in beschaving houd ik het op Noord-Amerika: als je ziet hoe daar met de zwaksten in de samenleving wordt omgesprongen en hoe groot de verschillen in welvaart zijn is dat ook als primitief te bestempelen.