Waarom zijn er mensen bang voor duiven?

Een duif is toch juist het teken van vrede?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K
ronron1212
10 jaar geleden
Denk niet ddat je kunt stellen dat mensen bang zijn van duiven. Deze vogels worden overal gevoerd en gehouden in de wereld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En toch kunnen mensen er bang van zijn.
ronron1212
10 jaar geleden
Net als er ook mensen bang zijn voor spinnen muisen ratten enz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je bang zijn voor een spin, die is zo klein!
ronron1212
10 jaar geleden
Pelle er zijn zoveel mensen bang voor een spin.
ronron1212
10 jaar geleden
Pelle nog even voor jou informatie over spinnen angst http://www.hulpbijangst.nl/viewtopic.php?f=8&t=80
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat weet ik maar dat is onlogischer dan voor een duif toch, die kunnen zomaar op je kop schijten.
ronron1212
10 jaar geleden
Ja maar er bestaat vogelangst vliegangst en dan nog hondenangst en ga maar door.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ron wat ga je er nu serieus op in. De vraag is: "Waarom zijn er mensen bang voor duiven? Een duif is toch juist het teken van vrede?" Ik kan dan zeggen: "waarom zijn mensen bang voor spinnen, die vangen toch muggen?" Het is dezelfde soort vraag, ik bagatelliseer geen enkele angst hoor! Ik heb zelf claustrofobie.

Antwoorden (3)

Omdat ze niet bang zijn voor de vogel zelf, maar meer voor de ziektes die ze met zich mee kunnen dragen. Ik herinner"mij dat oma het vroeger al had over "de ratten van de stad."

In de bron een artikel daarover.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker waar: de ratten van de stad, die ziektes over kunnen brengen!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"+"
Vaak zijn mensen die bang zijn van duiven, bang voor alle vogels, het gefladder doet ze schrikken, de scherpe snavel is beangstigend, het geluid maakt dat ze schrikken. Duiven en andere vogels geven de indruk dat ze niet bang zijn voor jou, wat beangstigend kan zijn. Angst is ook iets natuurlijks, is niet vreemd of abnormaal. Als je bang bent of schrikt van iets, dan zie je daar het vredige van de (witte) duif niet aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mensen zijn niet bang voor de duif zelf, maar vaak bang voor vogels. Ze zien er niet echt een symbool in. Vaak zijn ze bang omdat duiven op ze kunnen poepen, dreigend overkomen met hun vleugels of omdat mensen het geluid dat ze maken niet prettig vinden. Ook spelen oude trauma's een rol omdat ze ziektes meedroegen.