Je hebt recht op o.a. aanpassing van de arbeidsduur, vakantiedagen, gedetailleerde opgave van de wijze waarop uw salaris is samengesteld, ontslagrecht bij einde van de arbeidsovereenkomst, afspraken in verband met loon tijdens ziekte enz.

Op de websites hieronder staat alles in detail uitgelegd, de eerste voor Nederland, de tweede voor België:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De rechten die werknemers hebben. Die kunnen verschillen per beroep.
Bijvoorbeeld over vakanties, ziektedagen en loon enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rechten die werknemers hebben in en om hun werk met betrekking op onder andere loon, veiligheid, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als werknemer heb je recht op pauzes, (ouderschaps)verlof, of zelfs een kamertje op moedermelk af te kolven (als moeders weer net aan het werk zijn gegaan). Zo zijn er heel veel voorbeelden.

Een werkgever mag je dit soort dingen niet zomaar weigeren (het is je recht). Het dient ter bescherming van werknemers.

Bij de ARBO kun je klagen over het gebrek aan werknemersrechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rechten die ze hebben bijvoorbeeld pauzes en vakantie