Ben je een poezemens of een hondemens, en waarom?

ik hoor deze tweedeling wel eens, ik wil de achtergronden wel hier van weten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

een hond daar moet je de baas over zijn, anders is hij het over jou. Als jij de baas bent is hij ook erg afhankelijk van je.

een kat, daar 'woon je mee samen in hetzelfde huis'. Ieder leeft zijn eigen leven en je stelt elkaar wel op prijs, dat wel.

Omdat mensen verschillend zijn in 'baasgevoel' en 'afhankelijkheidsgevoel' danwel 'samenleef en respecteergevoel', zijn er dus poeze- en hondemensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik ben allebei, heb hond en poes en hou van allebei even veel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben een kater, maar ik vind sommige honden ook prachtige beesten. Dus ik zou zeggen, beide.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd veel van dieren, zowel honden als katten. Maar ben toch meer een kattenmens. Heb een dikke rode kater die iedere avond met ons gaat wandelen, Als ik naar bed ga wil ik dat hij binnen komt en fluit dan naar hem. Hij hangt altijd wel ergens in de buurt rond. Alleen als het warm weer is komt hij niet en brengt de nacht buiten door. Katten zijn voor mij fascinerend omdat ze zo mysterieus zijn. Katten zijn ook nooit slaafs maar zeer onafhankelijk, ook als ze van je houden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had vroeger ook een poes die van honderden meters ver kwam als ik haar floot, daarom +1 :-)
Ik ben zowel een hondenmens als een poezenmens,omdat ik 2 honden en 2 katten heb waar ik heel erg veel om geef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind honden leuker. Maar heb zelf geen dieren. Maar je hoort inderdaad vaak of, of. En dan zouden ze een hekel hebben aan het andere dier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mooie van katten is dat ze er een eigen mening op na houden. Gelukkig heb je ook eigenwijze honden (zoals teckels), maar gemiddeld vind ik honden toch wat te volgzaam (zij kunnen er ook niet aan doen, dus ik kan desondanks wel van ze houden, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar een beetje eigenwijze).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevoelsmatig. Ik krijg de kriebels als er een kat in de buurt komt. Die hoor je helemaal niet aankomen en zit dan ineens achter je op de bank. Een hond hebben we wel gehad, puur voor bewaking, een Mechelse herder. Geweldig lief voor ons, maar vreemden konden beter uit zijn buurt blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind katten leuker, dus een poezenmens ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben een kattenmens, ik heb m'n hele leven katten om me heen gehad, zou niet zonder ze kunnen.
honden vind ik ook leuk, maar die passen wat minder in m'n leven.
14 jaar geleden
Ik ben een 100% hondenmens. Ik zie honden veel meer als leden van een gezin dan een kat.
Bij een kat leef je in zijn wereld, een hond is deel van jouw wereld. Een kat heeft personeel, een hond heeft een eigenaar. Lees de strips van Garfield maar, zo zie ik katten: Eigengereid. Baas in de wereld.

I'm not a cat-person!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond is je maatje, en, als je een goede band met hem hebt, kan hij overal met je mee naar toe. Doordat het een roedeldier is kan je communiceren met hem. Een poes is een solitair, maar hecht zich wél heel erg aan z'n mens.
Ik heb ze het liefst allebei - honden om heerlijk dingen mee te doen, en de poes om, moe en uitgewandeld, mee op schoot voor de buis te hangen.....

Maar als ik echt een keuze moet maken, ben ik meer een hondenmens - ik communiceer nou eenmaal graag - anders zat ik ook niet op GV.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet weten eigenlijk. Ze zijn allebei lief. Maar honden zijn trouwer.. dus hondenmens..