wat zijn de verschillen in reclames van nu en zo'n 15 jaar terug?

de manier waarop iets gepresenteerd wordt/werd.
nou is de techniek van tegenwoordig een stuk beter dusja, visueel is het mooier geworden.
ik doel meer op de manier waarop iets aangetoond werd en hoe de technieken van reclame maken eventueel zijn veranderd.
nu zie je bijvoorbeeld allemaal kleine lettertjes bij veel reclames maar was dat vroeger ook zo?

of is er niets veranderd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Zat van de week nog te denken dat de reclame vroeger leuker was omdat je tussen de reclames "Loekie, de leeuw" had.

Reclames zullen altijd proberen de huidige "tijdsgeest" proberen te pakken zodat het zo goed mogelijk aansluit bij het hedendaagse publiek.

Tegenwoordig moet alles snel, bondig en flitsend, "vroeger" kon het allemaal wat minder bondig. Ging het meer om de productkwaliteit. Tegenwoordig moet het merk "hot" en "hip" zijn.
Denk hierbij aan de Bona reclame (botermerk als ik het me goed herinner. Of de beroemde reclame van Grolsch. Vakmanschap is meesterschap met klassieke muziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mensen zijn lastiger te bereiken met reclames, omdat er veel meer kanalen zijn, zo is internet erbij gekomen en zoekt de consument eerst iets op via internet voordat een aankoop word gedaan.

Ook zijn er wetten veranderd, waardoor nu bijv. verplicht is de kleine lettertjes in beeld te zetten, wat voorheen niet zo was..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het meeste is troep. ze willen er gewoon meej zeggen. kopen kopen kopen. wen veel mensen trappen er ook nog in.