Ben jij een jobhopper?

Verander je vaak van baan? Is dit positief of negatief en waarom (voor jezelf en je CV)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Op dit moment wel een beetje, maar dat is vooral omdat ik een tijd niet precies wist wat ik wilde, én alleen een diploma had van de havo, én steeds uitzendbaantjes had. Ik denk dat het niet erg goed is voor je cv, en probeer ook altijd zo lang mogelijk ergens aan de slag te blijven. Het langst tot nu toe was 1,5 jaar bij een zorgverzekering op de klantenservice, maar telefoonwerk is door een taalstoornis die ik als kind had toch niet echt mijn ding. (niet zo erg dat je het merkt trouwens, anders had ik die baan nooit gehad - maar het kostte erg veel energie!)
Ik merkte wel dat nu ik eenmaal een jaarcontract had gehad en ergens langer had gewerkt, ik zelfverzekerder ging solliciteren. Mijn huidige baan had ik voor mijn contract afliep.
Volgende stap: weer studeren zodat ik een hbo diploma heb - en dan wat langer bij één werkgever blijven ;-)

Toegevoegd op 15-06-2009 19:47:14
Ik denk trouwens dat te veel jobhoppen voor jezelf twee kanten uit kan. Aan de ene kant merk ik dat ik op veel plaatsten een kijkje in de keuken heb genomen zogezegd, en over meer dingen mee kan praten. Dat is een erg positief punt. Aan de andere kant brengt jobhoppen een mate van onzekerheid met zich mee waar je tegen moet kunnen.
Ook voor je cv heeft het twee kanten - aan de ene kant kan je je makkelijk aanpassen, aan de andere kant zal een werkgever er rekening mee houden dat hij/zij snel wéér iemand anders zal moeten zoeken als hij/zij jou aan neemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik ben geen jobhopper, maar een relax-stayer...
Ik heb geen baan... en mijn cv zegt niets over mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit nog op school..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niet zoveel baantjes gehad, eigenlijk.

- 3 dagen (je moet ergens beginnen)
- 4 weken (Was prima te doen)
- 4 jaar, 9 maanden (hier was verder geen vooruitgang meer te boeken op korte termijn - leek een dood spoor)
- 1 jaar, 4 maanden (precies 1 jaar en 3 maanden te lang, maar ik had het egld nodig)
- 2 jaar, 4 maanden (and counting, ik blijf hier voorlopig wel zitten als het aan mij ligt)

Voor m'n CV is alleen de laatste relevant voor het type werk dat ik wil doen, maar de derde is een indicatie dat ik graag binnen een organisatie mezelf doorontwikkel. Althans, zo interpreteer ik het - ik kan er natuurlijk naast zitten.

Toegevoegd op 15-06-2009 20:14:44
Oh, freck!

"egld" moet natuurlijk geld zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadat ik 10 jaar geleden ben geremigreerd uit Bonaire naar Nederland, ben ik in een goede baan gerold waar ik nog steeds in werk.
Soms denk ik er wel eens aan om van werkplek te veranderen, maar waarom zou je dat moeten doen wanneer je nog altijd blij en tevreden bent met je werk, de uitdagingen, je collega's en je salaris?
Laten we elkaar niet gek maken met dat jobhobgedoe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds de crisis me mijn 1x-in-de-week-meuk-in-de-schappen-duwen baantje me heeft gekost, moet ik het van mn studiefinanciering hebben. Hier wil ik bij deze alle belastingbetalers voor bedanken.
Heb het toch te druk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was overal na 1 á 2 jaar uitgekeken. Totdat ik in een bedrijf terecht kwam waar de directeur gewoon een collega was. Die mam wist je gewoon te motiveren om iets te doen...

Het was ook in een (het enige) goed informeel gesprek dat hij zei dat hij mij te ondernemend vond om voor een baas te werken. Dit heeft mij er ruim een jaar later toe gezet om voor mezelf te beginnen. Toen ik als laatste van 12 weg moest door een reorganisatie...