Vroeger werd gesproken over lollepotterij, wat ‘seksuele omgang tussen vrouwen’ betekent. Daar komt het woord pot vandaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een lollepot was in de 17e en 18e eeuw een stenen pot met gaten in de deksel, waarin vuur werd gedaan ter verwarming. Volgens van Dale betekent lollen 'met gespreide benen het onderlijf warmen onder de rok boven een pot'. In de jaren vijftig wordt lollepot nog gebruikt om een lesbische vrouw aan te duiden. Ook lollepotterij.