Amerikanen en rijkdom

Hallo,
Mijn vraag is .. Ik kijk vaak naar MTV en dan zie je bij verschillende programma's mensen met enorme huizen met luxe, die ik me soms niet eens voor kan stellen.
Maar hoe komt dat? Zijn er gewoon veel rijke mensen in Amerika? Of is de grondprijs daar zo laag of alle luxes van dien?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat hier om televisie; daar wordt getoond wat men wil dat er getoond wordt. Zelden komt dat overeen met de realiteit.

Antwoorden (5)

Is precies hetzelfde als in NL, maar programmas als Tmf of MTV zullen niet zo snel krotten laten zien, want dat vind jij niet interessant. Mensen kijken liever naar veel bling en grote huizen want dan hebben ze iets om over te dromen. Zorgt er ook weer voor dat je naar de channel blijft kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad slecht 0,5% van extreme rijkdom krijg je te zien.
Grondprijs is goedkoper.
Er is veel meer grond beschikbaar, wat de prijs lager maakt. Want als verkoper wil je er toch vanaf.

En mexicanen zijn goedkopen werkkrachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de kenmerken van de Verenigde Staten van Amerika is dat er nogal wat rijke mensen wonen. Vergeten wordt vaak dat er nog veel meer arme tot straatarme mensen wonen maar die zijn minder interessant voor tv-programma's.

Een interessant fenomeen vind ik de 'working poor', mensen die zich te pletter werken met twee of meer banen om in de meest noodzakelijke levensbehoeften te voorzien. Die komen in Nederland ook voor maar dan heb je het meestal over kleine middenstanders, ondergewaardeerde kleine zelfstandigen die zich ternauwernood beneden bijstandsniveau weten te handhaven. In de VS gaat het meestal om werknemers in de schoonmaak-, supermarkt- of horecabusiness.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze laten de armoede van Amerika niet zien, Amerika moet in de wereld overkomen alsof het groot, machtig en rijk is... Helaas ( voor Amerika) weet de wereld beter. Ik denk trouwens dat je doelt op dat programma van sweet 16?
Ook daarin gingen kinderen met ouders boven hun kunnen. Er was een meisje dat vertelde dat het huis haar huis was waar alles werd opgenomen, maar later bleek (na de uitzending) Dat dat meisje bijna alles had verzonnen, dat huis was een huis van verre fam. Dus niet alles wat je ziet is echt, ook al wil Amerika de wereld dat graag wijsmaken... Dat gebeurd ook in Nederland of in andere landen. Niemand loopt met zijn armoede te koop...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn enorm veel rijke mensen in Amerika. Omdat Amerika enorm groot is en er meer dan dik 300 miljoen mensen wonen. Het lijkt dan alsof er heel veel rijke mensen zijn, maar in verhouding is het normaal.

Tevens is de grondprijs juist momenteel inderdaad zeer laag, en is voor onze begrippen erg goedkoop. Maar voor een gemiddelde Amerikaan blijft het duur omdat de verhoudingen ook hier anders zijn.