Respect houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeggen dat ze zich niet zo moet opwinden, krygt ze rimpels van
..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netjes blijven en vooral luisteren. Misschien heeft ze wel gelijk.........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer haar aan het verstand te brengen dat je niet van commanderen houd, misschien komen jullie er zo samen uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oma's kunnen erg koppig en kortzichtig zijn. Zelfs Albert Einstein gaf aan dat het een van de moeilijkste taken is om je oma iets nieuws bij te brengen. "Je weet iets pas echt, als je het je oma kunt uitleggen en als zij het snapt"

Wat erg belangrijk is, is respect! Heb jij geen respect voor ouderen, dan zul je dat zelf ook niet krijgen als je eenmaal ouder bent. Hou dus vooral respect voor omalief.

Als het kleine dingetjes zijn, haal jezelf dan gewoon over om te doen wat ze zegt. Daar zal ze ook blij door worden.

Oma's commanderen nooit zomaar, ze hebben veel ervaring en wijsheid (wat soms niet past bij de tijd) en willen gewoon het beste voor je.

Probeer daarom zoveel mogelijk te doen wat ze zegt, of in ieder geval deels, zodat ze alsnog tevreden is.

Is er iets waar je echt mee zit en wat je liever op je eigen manier zou willen doen, probeer haar dat heel goed uit te leggen. Je oma krijgt dan allerlei vraagtekens in haar hoofd, die ze misschien niet allemaal zal gaan vragen; dus probeer alles goed te onderbouwen voordat ze zelf met allerlei onprettige ideetjes komt waardoor ze alsnog niet wil dat je het op je eigen manier doet.

Maar hou ALTIJD respect erin. Met schreeuwen of schelden kom je nergens. Een nee heb je een ja kun je krijgen, dus probeer het gewoon altijd zo goed mogelijk te bespreken. Ga de confrontatie aan, maar raak niet gefrustreerd!

#Beste-antwoord?